افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه، با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه شهری جهت کاشت در فضا‌های سبز شهر گفت : هرساله حدود ۱.۵ تا دو میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌شود.

او با اشاره پیگیری بازسازی و احیای گلخانه پارک شرقی گفت : این گلخانه با مساحت چهار هزار مترمربع بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه محسوب می‌شود که با راه اندازی آن می‌توان بخش اعظمی از گل و گیاه شهری را تامین کرد.

او افزود: در حال حاضر کار نایلون کشی و... در این گلخانه در حال انجام است و تا دو ماه دیگر این گلخانه آماده بهره برداری است.

رحمتی زاده با بیان اینکه اولین محصولات این گلخانه در پاییز امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: امسال هیچگونه خرید گل و گیاه شهری نخواهیم داشت.

او افزود: در کنار این گلخانه، بحث نشاکاری در چهار هزار متر از اراضی دیگر پارک شرقی درحال انجام است. همچنین احیای گلخانه‌ها و خزانه‌های مناطق مختلف هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته کرمانشاه امسال در بحث تولید گل و گیاه شهری خودکفا شده و این امر صرفه جویی دو میلیارد تومانی برای شهرداری کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

رحمتی زاده افزود: در نظر داریم تا نمایشگاه فروش گل و گیاه را هم در محل گلخانه برپا کنیم تا شهروندان بتوانند گل و گیاه مورد نیاز خود به ویژه گیاهان آپارتمانی را از این مکان خریداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.