شهروز نظری گفت: احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت تعداد زیادی از گالری‌ها آغاز می شود.

شهروز نظری مدیر گالری هما درباره فعالیت‌های این مجموعه در روزهای شیوع کرونا به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در این ایام یک شبکه ارتباطی از طریق صفحه اینستاگرام با مخاطبان داشتیم. باتوجه به اینکه بحران روحی و روانی در جامعه وجود دارد، سعی کردیم با خبررسانی و درج مطالب و نمایش آثار وضعیت را بهتر کنیم و تا اوایل اردیبهشت این فعالیت مجازی به صورت جدی دنبال شد.

وی افزود: فعالیت مجازی گالری فرصتی شد تا کار‌های خودمان را در این چند سال مرور کنیم، نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و یادمان بیاید که ما ۲ دهه بی وقفه کار کرده ایم. به نظرم تمام مسائل کرونا مصائب نیست. اگر پروتکل بهداشتی رعایت شود می‌تواند فرصتی برای تمرکز و انجام برخی فعالیت‌ها باشد.

مدیر گالری هما با بیان اینکه ۳ نمایشگاه گالری هما در این ایام تعطیل شده است درباره خسارت به گالری‌ها اظهار کرد: برخی از گالری‌ها حقوق و هزینه‌های جاری را هم جزء ضرر و زیان محاسبه می‌کنند در صورتیکه کارمندان سرمایه‌های انسانی یک مجموعه یا ارگان هستند. گالری‌ها همانطور که در ایام بحران کارمند دارند در زمان سوددهی هم آنها را دارند بنابراین نگهداری و به روزبودن نیرو‌ها نباید در سیستم اقتصاد لحاظ شود.

وی همچنین درباره خسارت به هنرمندان گفت: به نظرم بیشترین قشری که در این بحران آسیب دیده اند هنرمندان بودند. ما سعی می کنیم که هزینه‌های خرید‌ را تا حداکثر ممکن تقسیم کنیم. همچنین هریک از گالری‌های دیگر هم به نحوی برای کمک به هنرمندان تلاش می‌کنند. این تعطیلات فرصتی بود که نشان داد فعالیت گالری‌ها چقدر وسیع و مثمرثمر است. کاری که هم رده وظایف ارگان‌های فرهنگی است و توسط بخش خصوصی و در مکان‌های کوچک انجام می‌شود.

نظری گفت: در حال حاضر تعدادی از گالری‌ها فعالیت خود را با رعایت توصیه‌های بهداشتی و... آغاز کرده اند. احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت تعداد زیادی از گالری‌ها از سر گرفته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار