سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:بیش از سه هزار نفر از اقوام و اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا و دارای مشکل حاد تنفسی بستری ،از سوی کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت آبادان غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نجمه سیدآقامیری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: بیش از ۵۰۰ نفر نمونه‌ تست کووید ۱۹ از افراد مشکوک انجام شد و موارد مثبت بیماریابی تحت مراقبت روزانه قرار گرفتند.

او افزود:در این طرح به محض اعلام موارد مثبت، کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری‌ها ،پیگیری در منزل را انجام و با توجه به اهمیت ویتامین D این ویتامین به صورت تک‌دوز ماهانه بین بیمار و اطرافیان وی توزیع شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: از زمان مشکوک بودن یک فرد به کرونا تمام اقدامات برای بیمار و اطرافیان وی به عنوان مورد مثبت انجام می‌شود و همکاران بهداشتی و کارشناسان حوزه بیماری‌های مرکز بهداشت، موارد مربوط به بهداشت محیط نحوه گندزدایی و سایر مسائل بهداشتی را به اطرافیان این بیمار آموزش می‌دهند و خانواده ایشان نیز غربالگری می‌شوند.

به گفته مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیتهای اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که شتاب بخشی روند بیمار یابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در این افزایش نقش داشته است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.