با استفاده از توان فکری پژوهشگران داخلی و با استفاده از طراحی خارجی، دستگاه تنفس مصنوعی به همت تلاشگران منطقه گل گهر سیرجان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد ایرانمش، مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: همزمان با بحران کرونا، ماموریتی از سمت هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به واحد مهندسی معکوس این شرکت ابلاغ شد که تیم ساخت داخل گل‌گهر بررسی کنند چگونه صنعت هم می‌تواند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، به عبور از بحران کرونا کمک کند.

او افزود: برای این منظور شرکتی دانش بنیان که یکی از شرکت‌های موفق بومی استان کرمان در حوزه قطعات زنجیره فولاد است انتخاب و پس از مطالعات فراوان و همفکری، ساخت دستگاه کمک تنفس مصنوعی که چندی قبل توسط مهندسان مرسدس بنز آلمان و فرمول یک تولید شده بود در دستور کار قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی تصریح کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی مهندسین نخبه منطقه گل‌گهر و حمایت‌های مدیران ارشد شرکت‌های منطقه، ساخت نمونه اول این قطعه با موفقیت به اتمام رسید و مراسم رونمایی از آن با حضور معاونین و مدیران ارشد شرکت‌های منطقه گل‌گهر برگزار شد.

محمد ایرانمنش در پایان گفت: قطعا با بومی سازی دستگاه کمک تنفس مصنوعی این پیام از سمت صنعت به جامعه ابلاغ خواهد شد که صنعت هم تا آخرین لحظه عبور از بحران کرونا در کنار مردم و در کنار کادر درمان کشور خواهد بود.

سید مهدی موسوی، مدیر تولید شرکت دانش بنیان در حاشیه رونمایی از دستگاه تنفس مصنوعی، گفت: این دستگاه که به همت و تلاش مهندسین منطقه گل گهر ساخته شده و بازدهی اکسیژن را از ۴۰ تا ۱۲۰ لیتر در دقیقه دارد و اکسیژن مورد نیاز هم قابل تنظیم و مشکل تنفسی بیمار مرتفع می‌شود.

او افزود: این دستگاه از مشابه خارجی بهتر است و از لحاظ اقتصادی هم بیش از ۵۰ درصد صرفه جویی نسبت به تولیدات خارجی دارد و قادر است مشکلات شدید تنفسی بیماران برای درمان برطرف کند.

البته این دستگاه باید به تایید وزارت بهداشت برسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار