مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرایط برای کار کردن نیروها در دکل ها فراهم است و هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو در دستورکار نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبدالله موسوی مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۰ درصد از فعالیت‌های این شرکت در حوزه حفاری اکتشافی تعریف شده است، گفت: شرکت ملی حفاری با دارا بودن ۳ دکل حفاری دریایی، به ارائه خدمات در زمینه حفاری دریایی مشغول است که یکی از این دکل‌ها در قرارداد مشترک با شرکت نفت فلات قاره ایران در حال انجام کار است.

او به انجام توافقاتی با شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و افزود: با مذاکرات انجام شده، دکل‌های شهید رجایی و مدرس به صورت بارج در اختیار این شرکت قرار خواهند گرفت.

موسوی با اشاره به هزینه بالای بازسازی دکل‌های دریایی بیان داشت: با ابراز تمایل شرکت نفت و گاز پارس قرار شد تا این دکل‌ها به صورت بارج و با اجاره روزانه ۱۰ هزار دلار برای هر دکل در اختیار این شرکت قرار گیرد که درآمدزایی خوبی برای شرکت ملی حفاری در پی خواهد داشت، ضمن اینکه این شرکت برای حضور مقتدرانه در پروژه‌های حفاری فراساحل آماده است تا در صورت نیاز صنعت نفت به حفاری دریایی، مدیریت عملیات حفاری در دریا را بر عهده بگیریم.

تکذیب تعدیل نیروی انسانی در ملی حفاری

این مقام مسئول در ادامه شایعه تعدیل نیرو در این شرکت را تکذیب کرد و ادامه داد: هیچ خللی از نظر تعدیل نیرو یا پرداخت نشدن حقوق کارکنان در این شرکت وجود ندارد و با تامین امکانات و اقلام بهداشتی در مدت زمان شیوع کرونا، شرایط برای کار کردن نیروها در دکل ها فراهم است و هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو در دستورکار نیست.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ماهیت عملیات حفاری در صنعت نفت مبتنی بر جابجایی دکل‌های حفاری و نیروی انسانی است، تصریح کرد: این شرکت در تقویم کاری سال ۹۹، بهره برداری از ۱۵ دکل را در پروژه‌های مربوط به توسعه ۲۸ مخزن نفتی در برنامه دارد، در عین حال با امضای قرارداد‌هایی در راستای تامین دکل و ارایه خدمات تخصصی حفاری با شرکت‌های E&P برنامه جامعی را در سال جهش تولید در دست انجام دارد که پیش زمینه آن بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.

او اذعان داشت: گردش کار در شرکت ملی حفاری ایران با توجه به نیاز‌های صنعت نفت کشور به صورت موافقت نامه، انعقاد قرارداد، پروژه‌ای و مشارکتی صورت می‌پذیرد و اصولا پایان یک پروژه، آغاز قرار داد جدید، تغییر کارفرماها، توقف عملیاتی دکل‌های حفاری و کاریابی آن‌ها در سایر پروژه‌ها امری طبیعی است و این روند در ۴۰ سال گذشته استمرار داشته است.

موسوی با بیان اینکه برای تحقق اهداف کاری باید سرعت عمل در اجرای پروژه‌ها را ارتقا دهیم، اظهار داشت: ماهیت کار در صنعت حفاری منطبق بر نیاز بازار و رقابت است و این شرکت نیز با توجه به تغییر شرایط کار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شروع طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن، برنامه‌های خود را با برنامه‌های صنعت نفت تطبیق داده تا با همکاری و مشارکت در قرارداد‌های مربوط به این طرح در قالب عقد قرارداد، تفاهم نامه و مشارکت نامه با شرکت‌های بخش خصوصی و همچنین حضور در قرارداد‌های EPD حضوری فعال داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی در جهت تعدیل و حذف نیروی انسانی در این شرکت صورت نگرفته است، بیان کرد: به نظر می‌رسد که ماهیت ذاتی حفاری در صنعت نفت، بستری برای ایجاد شایعاتی از این دست بوده باشد، اما آنچه مسلم است صنعت حفاری روز‌های پرکاری را در سال ۹۹ در پیش رو خواهد داشت که تنها با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.