به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در اجرای مصوبات قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا و لزوم رصد دقیق زنجیره کالاهای مرتبط با این بیماری، تمامی اطلاعات مرتبط با این کالاها باید از سوی داروخانهها به صورت روزانه و آنلاین در سامانه تی تک ثبت گردد.
او افزود: داروخانهها با مراجعه به قسمت راهنما و مستندات در وب سایت رسمی TTAC قابلیت دسترسی به راهنمای استفاده از سامانه زنجیره تأمین داروهای کرونا را دارند.
محمدی اضافه کرد: داروخانهها همچنین با استفاده از فایل راهنما امکان دسترسی به نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه را دارند.
او ادامه داد: ثبت اطلاعات اقلام دریافتی داروخانهها از سوی شرکتهای توزیعکننده به صورت وب سرویسی در سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت سازمان (TTAC) انجام میگردد لذا نیاز به ثبت مجدد اطلاعات از سوی داروخانه نیست.
محمدی گفت: داروخانهها با مراجعه به آدرس https://statisticsreports.ttac.ir میتوانند اطلاعات اقلام دریافتی مقابله با کرونا را در سامانه مشاهده نمایند و پس از دریافت اطلاعات داروخانهها بایسنی تا مدت زمان ۲۴ ساعت نسبت به تأیید، عدم تأیید و یا اصلاح تعداد اقلام دریافتی اقدام نمایند.
او افزود: چنانچه داروخانهها در قسمت اقلام دریافتی، مواردی را مشاهده نمینمایند، به دلیل عدم ارسال اطلاعات از سوی شرکت توزیع کننده و یا عدم دریافت اقلام مرتبط با کرونا است.
محمدی اضافه کرد: در مواردی که اطلاعات اقلام ارسالی به داروخانهها از سوی شرکت توزیع کننده برای سامانه ارسال نگردیده باشد داروخانهها موظف به پیگیری از شرکتهای مربوطه هستند و در صورت عدم همکاری آنان، مراتب جهت برخورد قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه اطلاع رسانی گردد.
او ادامه داد: تنها روش ارتباط با سامانه پشتیبانی این سایت نرم افزار بله با شماره ۰۹۳۰۶۰۷۱۰۰۱ و همچنین پست الکترونیکی (ایمیل) به آدرس covid-۱۹@fda.gov.ir است.
انتهای پیام/ف