معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد با توجه به شرایط مطلوب امسال ۹ هزار و ۹۵۰ تن بذر گندم و جو در استان تولید شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد امسال ۸ هزار و ۱۵۰ تن بذر گندم آبی و دیم و هزار و ۸۰۰ تن بذر جو آبی و دیم تولید شود.

اسماعیلی افزود: بذور استاندارد تولید شده برای کشت در سال زراعی آینده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

اسماعیلی به مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین یافته‌ها در مبارزه با بیماری‌ها؛ اگر بتوان سه برگ انتهایی گندم را در مزارع کشاورزی حفظ کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد عملکرد این محصول بهتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استانگفت: مشکل اصلی شیوع علف‌های هرز در مزارع کشاورزی است که با توجه به بارندگی‌های اخیر بیشتر شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضرمبارزه با علف‌های هرز در مزارع آبی گندم در سطح ۳۶ هزار هکتار انجام شده، اما در مزارع دیم رقم بسیار ناچیزی انجام شده است که بایستی توجه ویژه‌ای به آن شود.

او گفت: در آفت سن گندم ۴۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر به استان ابلاغ شده که تاکنون ۱۲ هزار هکتار در سطح مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

اسماعیلی افزود: در بحث ثبت نام در سامانه پهنه بندی کشاورزی تاکنون مشخصات گندمکاران آبی و کلزاکاران ثبت شده است، اما مشخصات گندمکاران دیم هنوز تکمیل نشده که شهرستان‌های تابعه باید برای تکمیل و ثبت نام کشاورزان در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار