ماماها درحفظ و تداوم سلامت جهانی نقش برجسته‌ای دارند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآبادگفت:درحفظ و تداوم سلامت جهانی ماماها نقش اساسی دارند.

ماماهادرحفظ و تداوم سلامت جهانی نقش برجسته ای دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکترسمایی،معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: نامگذاری ۵ می برابر با ۱۶ اردیبهشت به عنوان روزجهانی ماما به منظور تکریم نقش و جایگاه مامایی در حفظ و تداوم سلامت جهانی از سوی سازمان بهداشت جهانی، موید توجه و اهمیت این حوزه در جامعه است.

او افزود: غفلت از نقش ماماها تبعات جبران ناپذیری بر پیکره سلامت خانواده و جامعه دارد  که می‌تواند نقشی کلیدی در شاخصه‌های قدرت ملی داشته باشد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تلاش برای افزایش میزان  زایمان طبیعی را مهمترین عامل برای بارداری موفق و بی خطر برای یک زن  برشمرد و افزود: فرایند زایمان طبیعی ارتباطی تنگاتنگ با تلاش دلسوزانه و شبانه روزی  ماماها  دارد.

سمایی بیان کرد :جمعیت در هر کشوری از مولفه‌های کلیدی و تعیین کننده قدرت و امنیت است که اگر تا چند سال آینده نتوانیم به ضریب ۳ فرزند در هر خانواده برسیم از نظر نیروی کار و جوان در جامعه مشکل ایجاد خواهد شد .

او اظهارداشت :ماماها نقش مهمی در سلامت مادر و نوزاد و به تبع آن ارتقاءسلامت جامعه برعهده دارند .

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ابراز داشت : متاسفانه در سال‌های اخیر، تکریم واقعی ماماها با جنجال‌های نمایشی برخی به تقابل نامیمون این عزیزان با پزشکان منجر شده است و تلاش در جهت پیگیری مطالبات صنفی این گروه  مغفول مانده است .

سمایی افزود : سختی کار، بازنشستگی زود هنگام، جایگاه‌ها و پست‌های سازمانی از جمله مطالبات قشر ماما است که باید احیا شود. 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.