۳ طرح آبرسانی روستایی شهرستان رشت در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید محسن حسینی ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان  گفت: در هفته دولت سال جاری طرح آبرسانی روستایی در  شهرستان رشت وارد مدار بهره برداری قرار می گیرد.

او در بازدید از عملیات اجرایی این طرح‌های آبرسانی که ۸۵ درصد پیشرفت کار دارد، افزود: اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستای سیاه صوفیان، اشمنانطالم، ویشکا، جیرسر ویشکا، یوسف آباد، خشت مسجد، فرشم، کالمرز و نواسطلخ اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: با هدف تامین آب آشامیدنی مناسب و مطلوب این روستا‌ها با نیاز آبی ۲۱ لیتر بر ثانیه، از ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب سنگر استفاده می‌شود.

سید محسن حسینی، حجم عملیاتی این طرح‌های آبرسانی را شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، احداث ۶ باب مخزن زمینی و هوایی در مجموع به حجم هزار و ۲۰۰ مترمکعب، تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ و اتاق دیزل ژنراتور عنوان کرد.

او تصریح کرد: با بهره برداری از این ۳ طرح آبرسانی در هفته دولت ، جمعیتی بالغ بر هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.