کارشناسان آلمانی هشدار دادند افراط‌گرا‌ها در این کشور از بحران کرونا برای تبلیغ اندیشه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان آلمانی هشدار دادند افراط‌گرا‌ها و پوپولیست‌ها از شرایط بحرانی کرونا و نارضایتی مردم برای تبلیغات اندیشه‌های خود سو‌ءاستفاده می‌کنند.

به گفته این کارشناسان، تظاهرات‌های اعتراضی که در روز‌های گذشته در شهر‌های مختلف این کشور برگزار شد و در آن مردم به تصمیمات دولت درباره مقابله با کرونا اعتراض کردند بیشتر از سوی نیرو‌های راستگرا و احزاب و گروه‌های پوپولیست سازماندهی شده بود.

این گرو‌ه‌ها مدعی هستند که محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت برای مقابله با ویروس کرونا حقوق شهروندی آن‌ها را نقض می‌کند بنابراین با سوءاستفاده از نارضایتی مردم تظاهرات‌های اعتراضی به راه انداختند.

هفته گذشته، بسیاری از شهر‌های آلمان به ویژه در ایالت‌های شرقی آن و برلین شاهد برگزاری تظاهرات مردمی بود که گفته می‌شود احزاب راستگرای این کشور آن‌ها را سازماندهی کرده بودند. در این تظاهرات شعار «خرد به جای اضطراب و نگرانی» سرداده می‌شد. بنابر گزارش‌ها، در این تظاهرات‌ها میان نیرو‌های پلیس و مردم که خواستار برداشته شدن محدودیت‌ها شده بودند درگیری‌هایی نیز روی داد.

بنا به گفته کارشناسان، نیرو‌های افراط‌گرا‌ها از شرایط روانی و مشکلات به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا که باعث نارضایتی مردم شده است استفاده ابزاری می‌کنند تا به اهدافشان برسند. اما در این میان انتشار اخبار دروغین ممکن است جان صد‌ها نفر را به خطر بیندازد و سبب شیوع بیشتر این بیماری شود.

به گفته آن‌ها مردم انتظار دارند دولت در مشکل به وجود آمده قاطعانه عمل کند و چون در حال حاضر نمی‌توان مشکل به وجود آمده را حل و فصل کرد نارضایتی مردم بالا می‌رود و این زمینه را برای پوپولیست‌ها فراهم می‌سازد تا از موقعیت بهره‌برداری ابزاری کنند.

آلمان با بیش از ۱۶۶ هزار مبتلا و نزدیک هفت هزار قربانی در میان کشور‌های آلوده به کرونا در رده ششم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار