فرماندار زرند از وارد شدن خسارت ۳۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری اخیر به بخش های مختلف این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده گفت: براثر بارش‎ها و بوجودآمدن سیلاب‌ها در چند روز گذشته، موجب ذخیره آب در بند‌های خاکی این شهرستان و تقویت سفره‌های آب‌های زیر زمینی و قنوات و اراضی پایین دست شد که متاسفانه این بارش‌ها نیز خسارت‎هایی به بخش‌های کشاورزی، مزارع، قنوات و ابنیه زیرساختی این شهرستان وارد کرده است.

صادق زاده تصریح کرد: بر اثر بارندگی‏‌های و جاری‌شدن سیل به ۱۰رشته قنات جمعاً به طول ۳ هزار و ۱۰۰ متر در مناطق دشتخاک، خانوک، و شعبجره و همچنین ۲۵ هکتار باغات پسته و اراضی زراعی (گندم، زعفران، علوفه) در مجموع بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند عمده‌ترین خسارت‌های وارده را در دهستان دشتخاک از توابع بخش مرکزی زرند عنوان کرد.

فرماندار زرند از خسارت ۳ میلیارد ریالی به بخش راه روستایی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: طغیان رودخانه‌ها به ابنیه راه‌های ارتباطی ۲۱ روستا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرده است.

علی صادق زاده ادامه داد: بر اثر آبگرفتگی در معابر شهر زرند نیز و تخریب بعضی معابر شهری، بیش از ۸ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

او در پایان با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده بصورت دقیق تنظیم و به مرکز استان ارسال و پیگیر وصول میزان خسارت‌ها هستیم افزود: در سال زراعی جاری ۱۴۹و نیم میلی متر بارندگی در مرکز شهرستان و بیش از ۲۰۰میلیمتر در مناطق کوهستانی داشته ایم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خسارت سیل ، سیل کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار