لزوم پرداخت ۱۵ درصد از منابع بانکهای غیرتخصصی استان به بخش کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۵ درصد از منابع بانکهای غیرتخصصی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته می شود و این امر باید رعایت و مستقیم به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، بهنام شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز سه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی مدیران بانکهای عامل استان ضمن قدردانی از تلاش سیستم بانکی و ابراز تسلیت برای کارکنان بانکی که بر اثر کرونا فوت نموده اند گفت: سه روش تامین مالی در اقتصاد ایران شامل اعتبارات دولتی و ظرفیت های قانون بودجه ، ظرفیت های سیستم بانکی و بازار سرمایه وجود دارد که ظرفیت های سیستم بانکی و چگونگی بهره گیری بهتر و مناسبتر از این ظرفیت در سال جهش تولید برنامه ریزی و هدفگذاری می شود.

او  با بیان اینکه در سال جهش تولید ضروریست فرهنگ سازی، بسترسازی و تغییر نگرش صورت گیرد، افزود: جهش تولید با رونق تولید تفاوتهایی دارد، در رونق تولید، فرآیند متناوب و مداوم تولید بود ولی جهش تولید مستلزم افزایش حجم تولیدات است که باید در این راستا وظایف سیستم بانکی که همانا مدیریت میزان تولید و اصلاح ساختار تولید است مشخص و عملیاتی شود و به گونه ای که در زندگی مردم به صورت محسوس مشاهده شود.

شهدی افزود: مدیران و کارکنان دولتی ، مدیران بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی و عامه مردم سه جامعه هدف هستند که باید برای این این سه گروه بسترسازی و فرهنگ سازی لازم در خصوص جهش تولید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در خصوص حمایت مالی از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا نیز گفت: علاوه بر حمایتهای دولت، بانکها نیز در این خصوص حمایتهای لازم را از مواردی که متحمل خسارت شده اند انجام دهند و سهمیه ای برای این حمایت ها اختصاص دهند.

در این جلسه در خصوص بخشنامه هایی که می بایست در سال جهش تولید عملیاتی شود بررسی و تبادل نظر و دستورات لازم در این خصوص صادر شد، همچنین بررسی بسته حمایتی (وام قرض الحسنه) بانکها برای افراد و صنف های خرد متاثر از ویروس کرونا، تامین سرمایه در گردش شرکت ها، واحدها و صنوف متاثر از ویروس کرونا، انتخابات دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها از موضوعات امور بحث در این جلسه بود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.