فدراسیون فوتبال در صورت طی شدن فرآیند‌های لازم، مجمع انتخاباتی را در تاریخ اول مهر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات فدراسیون فوتبال قرار بود ۲۵ اسفند سال گذشته برگزار شود، اما با توجه به تاکید فیفا و AFC روی اصلاح اساسنامه، این انتخابات به تعویق افتاد.

پس از انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون، روند اصلاح اساسنامه شتاب بیشتری گرفت و فدراسیون با ارسال جدول زمانبندی به فیفا، اقدام‌های اساسی خود را برای تسریع روند اصلاح اساسنامه آغاز کرد.


بیشتر بخوانید: زمان ارسال پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا مشخص شد


روز گذشته کمیته حقوقی و تدوین مقررات، پیش نویس اساسنامه اصلاحی را در اختیار مهدی محمدنبی قرار داد تا در نهایت این پیش نویس تا پایان اردیبهشت ترجمه شده و برای فیفا ارسال شود.

البته نسخه‌ای از این پیش نویس در اختیار اعضای هیئت رئیسه و اعضای مجمع هم قرار می‌گیرد تا آن‌ها هم نظرات خود را نسبت به پیش نویس اساسنامه اصلاحی اعلام کنند.

در نهایت پس از ارسال تائیدیه اعضای  مجمع، هیئت رئیسه  و فیفا، مجمع فدراسیون برای تصویب اصلاح اساسنامه در تاریخ ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.  

پس از این اقدام فدراسیون اساسنامه اصلاحی را برای گرفتن مصوبه دولت به هیئت وزیران ارسال می‌کند.  

طبق جدول  زمانبندی فدراسیون قصد دارد  در تاریخ ۵ مرداد اطلاعیه‌ای را درباره برگزاری انتخابات و نحوه حضور نامزد پست‌های مختلف اعلام کرده و اول مهر هم  مجمع انتخاباتی را برگزار کند تا ۹ ماه پس از استعفای مهدی تاج، تکلیف رئیس جدید این فدراسیون مشخص شود.  

البته برگزاری انتخابات در این تاریخ به طی شدن بدون مشکل روند اصلاح اساسنامه فدراسیون و گرفتن مجوز آن از سوی مراجع ذیصلاح ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار