مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۱۷ صندوق خرد زنان روستایی جدید در این استان تعداد این صندوق‌ها به ۹۷ صندوق ارتقا یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به جمعیت زنان ساکن در مناطق روستایی و نقش موثری که آنان در اقتصاد خانوار دارند اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی توسعه اشتغال زنان روستایی همگام با توسعه بخش کشاورزی است.

او افزود: هم‌اینک ۵۳ صندوق خرد زنان روستایی در سیستان و ۴۴ صندوق در بلوچستان تشکیل شده که ۲ هزار و ۹۵۱ نفر عضو دارند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: صنایع دستی، پرورش طیور، فرآوری محصولات کشاورزی، سبزی کاری، حصیربافی، سوزن دوزی، سکه دوزی و پخت نان و کلوچه محلی عمده فعالیت زنان روستایی عضو این صندوق در استان است.

او  ایجاد توازن در تعداد صندوق‌ها در سطح شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را از اولویت‌های سالجاری این سازمان عنوان کرد و افزود: این صندوق‌ها با هدف فراهم آوردن زمینه آموزش تخصصی در راستای توانمندسازی زنان، ترویج فرهنگ پس انداز و کمک به اقتصاد خانوار راه‌اندازی شده است.

شهرکی بیان کرد: در راستای توانمند سازی زنان روستایی بطور متوسط سالیانه ۱۰ هزار نفر روز آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی ویژه این قشر از جامعه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه ریزی و اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید :  تشکیل ۱۹صندوق جدید اعتبارات خرد زنان روستایی در سیستان و بلوچستان

همت بلند بانوان صندوق‌های خرد زنان روستایی سیستان در تولید ماسک


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار