فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

عادی تلقی کردن شرایط توسط مردم به معنای بروز یک خطر جدی است

زالی گفت: اگر مردم شرایط را عادی تلقی کنند، به معنای بروز یک خطر جدی برای مواجهه با امواج جدید بیماری کروناست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: شتاب در عادی‌‌‌‌‌سازی شرایط اتفاق خوشایندی نیست و اگر مردم شرایط را عادی تلقی کنند این مسئله به معنای بروز یک خطر جدی برای مواجهه با امواج جدید بیماری کرونا است. وقتی که ویروس کرونا در کشور و تهران ریشه کن یا واکسن آن ساخته نشده باشد پس هنوز این ویروس در کشور و تهران وجود دارد و با افزایش سطح تماس و تردد‌ها در سطح شهر میزان ابتلا به این ویروس می‌تواند افزایش یابد.

او ادامه داد: با توجه به دوره نهفتگی بیماری کرونا، آثار تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و افزایش تماس‌ها در آینده مشخص می‌شود و من به مردم توصیه می‌کنم که ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند.

زالی با اشاره به اینکه روحیه مردم کاهش پیدا کرده است، افزود: یکی از موارد مواجهه با این ویروس ایجاد اضطراب است که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات خلقی در افراد شود، اما سلامتی مردم مهم‌ترین مسئله است؛ این خطر باید بیشتر از سوی افراد و شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: در بیماری‌های اپیدمی و بیولوژی ما شاهد تغییر در رفتار مدنی حقوقی و حتی تغییر در رفتار ویروس هستیم، اما به طور کلی باید مردم از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر جلوگیری و مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

زالی با اشاره به پیشگویی یک موسسه تحقیقاتی در سنگاپور در خصوص فروکش شدن ویروس کرونا در اردیبهشت در ایران، تاکید کرد: ما هیچ نظر قطعی با توجه به ماهیت ویروس کرونا و رفتار آن در زمینه فروکش شدن آن به طور قطع نمی‌توانیم بدهیم و ما باید پیش‌بینی‌های خود را بر اساس گزارش‌های میدانی و تحقیقات بیشتر ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا نمیگم مردم نقشی ندارند, ولی مگر این مردم بودند که ابتدا جهت عادی سازی شتافتند؟
آخرین اخبار