رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بر ضرورت و اهمیت حفظ سلامتی شاغلین در واحد‌های تولیدی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید حاتمی با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه به نیروی ماهر و سالم کار بستگی دارد، گفت: این امر زمانی میسر خواهد شد که خدمات بهداشتی و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی برای شاغلان در بالاترین سطح ممکن تامین و ارائه شود.

او افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است یکی از ارکان مهم عملی شدن جهش تولید، کارگران و نیروی کار شاغل در واحد‌های تولیدی هستند.

حاتمی بیان کرد: بنابراین تامین و ارتقاء سطح سلامت کارگران، علاوه بر اینکه یکی از ارزش‌های انسانی تلقی می‌شود، یکی از عوامل مهم رشد و ارتقاء فناوری و تولید است.

رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری کوید ۱۹ در جامعه کارگری با محوریت خانه‌های بهداشت کارگری انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه باید روندی در پیش گرفته شود تا جامعه کار کارگر و کارفرما ضرر نکند، ابراز کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید نام‌گذاری شده است که جهش تولید مقدمه‌ای دارد که ابتدا بابد حافظ جان کارگران باشیم و دوم اینکه شغل آن‌ها را نگه داریم.

مختاری با اشاره به فعالیت شبانه روزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و شبکه‌های بهداشت درمان شهرستان‌ها بیان کرد: از کل ۵۲۲ هزار نفر کارگر تنها ۴۷ نفرمشکوک به کرونا بودند و سه نفر درگیر شدند که شرایط آن‌ها مناسب است.

او اظهار کرد: با آماری که از کل کشور بگیریم متوجه می‌شویم که یکی از دلایل موفقیت استان فارس این بود که پروتکل بهداشتی در تمام کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر رعایت شده است.

مختاری با اشاره به اینکه سرویس، ورودی کارگاه ها، خط تولید، رختکن، سرویس بهداشتی و... همه موارد بهداشتی رعایت شده است؛ عنوان کرد: در این بخش به عنوان یک تیم موفق بوده ایم.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه کارفرمایان در راستای کنتر ل بیماری کرونا در واحد‌های خود به خوبی عمل کردند، گفت: کارفرما به خوبی متوجه شدند که اگر امروز در کارخانه یک نفر آن کرونا بگیرد به همه نیرو‌ها سرایت می‌کند در همین راستا به موضوع سلامتی توجه شد.

علی راستگو با اشاره به جمعیت بالای کارگران در برخی کارگاه ها، عنوان کرد: ما در کارگاه‌ها و جمعیت زیاد داریم و وقتی وارد کارخانه می‌شویم حداقل در سالن ۶۰۰ نفر کار می‌کنند که در این زمینه با تدابیری که مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکلات کارفرمایی و کارگری داشتند این موضوع به خوبی مدیریت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار