هنرمندان و صنعتگران خراسان جنوبی در ۹ کارگاه ماسک، لوازم حفاظت فردی و اقلام بهداشتی تولید می‌ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان از روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کووید ۱۹ در محل کارگاه‌های صنایع دستی اقدام به دوخت ماسک و لباس بیمارستانی کرده اند.

او افزود: ۶ کارگاه حوله بافی، یک کارگاه سرمه دوزی، یک کارگاه جاجیم بافی و یک شرکت تعاونی فعالیت‌های تولیدی خود را به تولید ماسک و البسه و اقلام مورد نیاز بهداشتی معطوف کردند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رمضانی گفت: این کارگاه‌ها در شهر‌های بیرجند، سربیشه، قاین، خوسف، فردوس و نهبندان مشغول فعالیت هستند و با توجه به ظرفیت تولید خود روزانه بین ۲۰۰ تا هزار ماسک تولید می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: کارگاه سرمه دوزی در شهرستان سربیشه، کارگاه جاجیم بافی در شهرستان قاین، کارگاه حوله بافی در شهرستان خوسف، کارگاه حوله بافی نسرین باردل در شهرستان بیرجند، کارگاه‌های حوله بافی صفیه یاری، محدثه نعمتی، عیدی و غلامی واقع در شهرستان فردوس و شرکت تعاونی فراگیر صنایع دستی عصمت مومنی واقع در نهبندان از جمله این کارگاه‌ها هستند.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.