توسعه مشاغل خانگی در قالب طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

مدیر کل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری سمنان گفت: باهدف ارتقای مهارت‌های شغلی بانوان ۷۱ نفر در استان سمنان واجد شرایط طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار شناخته شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهسا شاه‌حسینی مدیر کل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری سمنان گفت: با هدف ارتقای مهارت‌های شغلی بانوان با الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد زنان سرپرست خانواده  ۶ هزار نفر در ۲۳ استان واجد شرایط طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار شناخته شده‌اند.

او افزود: ۷۱ نفر واجد شرایط در استان سمنان شناخته شده‌اند و در مرحله سوم معرفی افراد ۲۵ نفر در مرحله مصاحبه و گزینش هستند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان گفت: طبق مفاد تفاهم نامه طرح اقتصادی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، افراد باید زیر ۵۰ سال و جزو گروه‌های چهارگانه زنان سرپرست خانوار باشند.

شاه حسینی ادامه داد: رشته‌های تعیین شده از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، شامل مهارت‌های مختلف از جمله گلیم بافی، خیاطی، عروسک دوزی، جاجیم بافی، قلم زنی و قالی بافی است.

او بیان کرد: ترجیح بر این است که افرادی که انتخاب می‌شوند تحت حمایت سازمان یا نهادی نباشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان ابراز داشت: تفاهم نامه مشترکی بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان جهاد دانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امضا شده است که مبنای آن طرح اقتصادی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار است که این طرح در استان سمنان نیز در حال پیگیری و اجراست.

شاه حسینی تصریح کرد: وظیفه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، معرفی زنان سرپرست خانواده به جهاد دانشگاهی است تا جهاد دانشگاهی طی فرایند مصاحبه و پایش، میزان و نوع توانمندی این افراد در فراگیری مهارت‌ها را بر اساس معیار‌های مشخص بسنجد و در صورت تایید صلاحیت، گام آموزش این افراد را در نظر بگیرد.

او ابراز داشت: این طرح صاحبان کسب و کار خانگی را به بازار‌های هدف متصل و وابستگی این افراد به تسهیلات اشتغال را کم می‌کند.

مدیر کل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری سمنان افزود: در جلسه اخیر، نحوه پایش نفرات جدید در این طرح در دوران کرونا مورد بررسی قرار گرفت، زیرا بررسی افراد به صورت تلفنی ممکن است دقت کافی نداشته باشد ومقرر شد با رعایت اصول بهداشتی، پایش این افراد حضوری انجام پذیرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.