دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: کرونا از بین نرفته است و اگر افراد آن را نادیده بگیرند، بدون شک تعداد زیادی مبتلا می‌شوند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: هشت نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

او افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ ۳۱۷ نفر شامل ۱۷۸ مرد و ۱۳۹ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از هشت بیمار جدید، سه مورد در بوشهر، دو مورد در دشتستان، یک مورد در دیلم، یک مورد در گناوه و یک مورد در دشتی به ثبت رسیده است.

کشمیری بیان کرد: سه بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، خانم‌هایی ۵۶، ۵۴ و ۷ ساله هستند که هر سه در بیمارستان بستری هستند و دوره درمان خود را طی می‌کنند.

او عنوان کرد: یکی از دو بیمار جدید ساکن شهرستان دشتستان، آقایی ۲۵ ساله است که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و سابقه تماس با بیمار کرونایی نیز داشته است و دیگر بیمار نیز پسر نوجوانی ۱۳ ساله است که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم نیز خانمی ۷۱ ساله است که سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد و در بیمارستان بستری است.

کشمیری بیان کرد: بیمار جدید شهرستان گناوه نیز خانمی ۲۱ ساله است که سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد، و بیمار جدید شهرستان دشتی آقایی ۴۷ ساله است که هر دو در مرکز بیمار یابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۱۷ نفر) تاکنون ۱۶۰ نفر بهبودیافته‌اند و ١٣٧ نفر نیز در منزل تحت مراقبت قرار دارند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری با قدردانی از همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی، عنوان کرد: توجه به دستورالعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی، طلایی‌ترین کلید کنترل شیوع کرونا است و از مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌ دورهمی، جشن تولد وعروسی، ختم، خاکسپاری و هرگونه تجمع به جد خودداری کنند.

او تاکید کرد: بیماری کرونا از بین نرفته است، اگر افراد این بیماری را نادیده بگیرند بدون شک موجب مبتلای تعداد زیادی خواهد شد و قربانی خواهد گرفت، بنابراین همکار کرونا در قربانی کردن افراد بیشتری نباشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.