معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از مسدود کردن ۳۰۰ چاه آب غیرمجاز خبر دادو گفت: با مسدود شدن این تعداد حلقه چاه غیرمجاز، بیش از پنج میلیون مترمکعب آب به نفع آبخوان‌های استان برگشت داده و در مصرف این مایع حیاتی صرفه‌جویی شد.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود هفت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در استان شناسایی و اطلاعات مربوط به آن گردآوری شد، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده سالانه حدود ۹۵ میلیون مترمکعب از این منابع، آب به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره مجوز بهره‌برداری از چاه آب در کردستان صادر شده است و بیشتر چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری مربوط به مصارف بخش کشاورزی بوده که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ حلقه آن برقدار و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ حلقه نیز دیزلی است.

مومن‌پور با بیان اینکه سیاست اصلی این شرکت حفاظت از منابع آبی به ویژه در شرق استان است، یادآور شد: نصب کنتور‌های آب و برق راهکاری هوشمند برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها، بسترساز کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و موجب مصرف بهینه منابع آبی استان است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: چاه غیر مجاز ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار