معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت : وضعیت سفید برای گیلان‌غرب و قصرشیرین اعلام شده و ۱۲ شهرستان دیگر همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستانی که قرمز باشد، نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمد ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه همپا با سیاست‌های ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌های خود را تقریبا از اوایل بهمن‌ماه همزمان با شیوع بیماری در ووهان چین با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی غیرعامل آغاز کرد و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

او گفت : خوشبختانه با ساختارسازی تدوین نقشه مبارزه با بیماری کرونا در استان و پیش‌بینی‌های بدبینانه نسبت به این شیوع این بیماری در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و همچنین تامین و تجهیزاتی اقلام حفاظتی، توانستیم با مدیریت و انسجام خوبی که در استان شکل گرفته بود بحث بیماری کرونا را در استان مدیریت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به جغرافیای سردسیری و گرمسیری استان، افزود: وضعیت سفید برای ۲ شهرستان حوزه گرمسیری استان (گیلان‌غرب و قصرشیرین) اعلام شده و ۱۲ شهرستان دیگر همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستانی که قرمز باشد نداریم.

الهی‌تبار با اشاره به پیش‌بینی یک‌هزار تخت برای وضعیت حاد این بیماری در استان، ادامه داد: ۳۲۰ تخت از این تعداد را آماده کرده‌ایم که تاکنون به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

او تعداد تخت‌های مورد استفاده در زمان پیک بیماری کرونا ویروس در استان را ۱۹۰ تخت عنوان کرد و افزود: به طور متوسط نیز ۱۳۰ تخت اشغال شده است.

این مسؤول در خصوص تعداد بیماران مبتلا و فوتی‌های طی چند روز اخیر در استان، گفت: آمار‌ها تقریبا از چهار روز گذشته روند نزولی داشته است و تا کنون پیک مبتلایان با توجه به فعالیت ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته در استان از ۸۰ نفر تجاوز نکرده است به طور تقریبی روزانه ۳۰ نفر مبتلا داریم که یک روند ثابتی را طی می‌کند و تاکنون مسئله حاد و خاصی پیش نیامده است.

او کرمانشاه را در زمینه غربالگری و شناسایی بیماران به عنوان یکی از استان‌های پیشروکشور معرفی کرد و افزود: در مرجله نخست، بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ نفر از جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز تاکنون ۸۵۰ هزار نفر افراد بالای ۱۵ سال غربالگری شده‌اند.

الهی‌تبار با اشاره به همکاری بیش از ۸۷ درصد مردم در بحث فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: قطعا مردم استان فراموش نمی‌کنند بیماری در سطح جامعه وجود دارد و باید همواره برای ریشه‌کن کردن کرونا ویروس به همکاری و مشارکت خود ادامه دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.