مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: خیران استان با پیوستن به کمپین «همدلی مومنانه» در دهه نخست ماه مبارک رمضان ۴ میلیارد تومان به بهزیستی استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی  افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مراسمات افطاری ماه رمضان، برای جذب مشارکت‌های مردمی کمپین همدلی مومنانه راه اندازی و اطلاع رسانی‌های لازم به تمام خیران از طریق انتشار پوستر، نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های گروهی انجام شد.

او ادامه داد: از طریق ترغیب و تشویق خیران جهت اهداء هزینه ضیافت افطار رمضان به اقشار نیازمند تحت پوشش توانستیم در ۱۰ روز نخست ماه رمضان کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی به ارزش چهار میلیارد تومان جمع آوری کنیم.

صحاف اظهار کرد: از این مقدار ۱۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های غیر نقدی مردم مومن و خیر استان به بهزیستی است.

او گفت: ارزش هر یک از بسته‌های غذایی و جیره‌های خشکی که به اقشار نیازمند تحت پوشش این اداره کل ارایه شد، به طور میانگین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: با اجرای این کمپین خیران توانستند به نیات خود عمل کرده و به جای یک وعده غذایی با دادن بسته‌های غذایی چند وعده غذایی اقشار نیازمند را تامین کنند.

او اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی از خدمات مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی استان بهره مند می‌شوند.

صحاف همچنین با اشاره به اینکه ۵۰۰ مهد کودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی در استان وجود دارد، گفت: با شیوع کرونا مهدکودک‌ها جزو مشاغل زیان دیده به شمار می‌روند از این رو از مالکان مهد‌ها در خواست کردیم تا از دریافت اجاره بها خود داری کنند.

او ادامه داد: در این راستا صاحبان ۱۴۶ مهدکودک اعم از دولتی و غیر دولتی اجاره بها دریافت نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.