رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: بازگشت مددجویان به زندان بر اساس حداکثر ظرفیت بند‌های قرنطینه زندان مرکزی و اردوگاه آراسنج استان در چند مرحله انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در نشست شورای مدیران قضایی استان با بیان اینکه بازگشت مددجویان به زندان طی چند مرحله انجام می‌شود، گفت: طی مرحله اول ۳۵۰ نفر با اولویت جرائم خشن پذیرش می‌شوند این افراد ۱۴ روز در بند‌های قرنطینه می‌مانند و در طی این مدت هیچ زندانی دیگری پذیرش نمی‌شود و عملا در این مدت مرخصی سایر زندانیان تمدید می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بعد از این ۱۴ روز بر اساس ظرفیت بند‌های قرنطینه پذیرش گروه دوم را خواهیم داشت، به این ترتیب حدود هزار و ۳۰۰ زندانی که در کل استان در مرخصی هستند، ظرف مدت ۲ ماه دوباره به زندان منتقل می‌شوند.

او درباره موارد عفو، مرخصی و نهاد‌های ارفاقی مددجویان گفت: این کار با جدیت تمام از سوی همکاران مورد پیگیری و حدود ۶۰۰ پرونده کسانی که استحقاق بهره مندی از نهاد‌های ارفاقی را داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

مقام ارشد قضایی استان افزود: طی بررسی‌های انجام شده برای ۲۲ نفر از مددجویان آزادی مشروط، ۶ نفر تعلیق اجرای مجازات، ۲۳ نفر مرخصی منتهی به آزادی، ۶۴ نفر عفو و یک نفر پابند الکترونیک پیشنهاد شد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: با برنامه ریزی و همت مضاعف به روز رسانی و اتمام پرونده‌های معوقه در همین ابتدای سال امکان پذیر است شعبی که موجودی پرونده‌های معوقشان بالای ۲۰۰ فقره است باید با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهکار‌های مناسب مانند تعیین وقت برای بعدازظهر، این آمار منفی را کاهش دهند و با یک تلاش جهادی برای جلب رضایت مردم حرکت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار