مذاکرات اشرف غنی و عبدالله وارد مرحله نهایی شده و به زودی توافق رسمی برای تقسیم قدرت اعلام می شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه از مذاکرات اشرف غنی و عبدالله عبدالله اعلام کردند که مذاکرات طرفین وارد مرحله نهایی شده و به زودی توافق رسمی برای تقسیم قدرت اعلام می شود.

بر اساس گزارشات، طرفین پس از توافق روی کلیات طرح پیشنهادی عبدالله، درباره چگونگی تقسیم وزارتخانه ها، ادارات و سفارتخانه ها مذاکره می کنند.

بر اساس این طرح، قرار است عبدالله عبدالله در چارچوب حکومت مشارکتی پست «ریاست شورای عالی مصالحه» را احراز کند و قدرت سیاسی نیز به گونه مساوی میان دو طرف تقسیم ‌شود.

گفته می شود دو طرف در روزهای اخیر، روی پست‌های وزارتخانه های امور خارجه، دارایی و دادستانی کل چانه زنی می کنند.

بر اساس گزارشات، مذاکرات اشرف غنی و عبدالله عبدالله روی تقسیم قدرت در چهار سطح مختلف که شامل کابینه، ادارات دولتی، ولایت‌ها و سفارتخانه‌ها می‌شود ادامه یافته و پیشرفت‌هایی نیز به وجود آمده است.

قرار است این طرح پس از نهایی شدن توافق به یک توافقنامه تبدیل شده و با حضور و تضمین گروه میانجی و نمایندگان برخی از کشورها و سازمان‌های خارجی، میان ارگ و سپیدار به امضا برسد.

طرفین توافق کرده اند که جزئیات را پس از نهایی شدن توافق سیاسی با مردم در میان بگذارند.

یادآوری می کنیم که کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد اما عبدالله عبدالله، رقیب سیاسی او این نتیجه را نپذیرفت و در نهایت هر دو نفر در تاریخ ۱۹ حوت/ اسفند سال گذشته به طور همزمان در مراسم های جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار