۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۵۲ درصد آن‌ها مقاوم نیست.

۵۲ درصد مسکن روستایی خراسان جنوبی مقاوم نیستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  آسمانی مقدم  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت:  بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان تاکنون در برابر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه شده است.

او افزود : بنیاد مسکن از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۵۸ تا پایان سال گذشته، ۴۱ هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی روستایی مقاوم در روستا‌های خراسان جنوبی با ارائه تسهیلات بازسازی و بهسازی ساخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی گفت : در این مدت از محل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی حدود ۲۰ هزار واحد در استان، مرمت و بازسازی شده و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان این واحد‌ها پرداخت شده است.

 آسمانی مقدم افزود: بیش از ۵۴ میلیارد ریال برای هزار و ۶۰ واحد مسکن روستایی پرداخت شده تا مالکان آن‌ها بتوانند نسبت به تکمیل واحد‌های نیمه تمام خود اقدام کنند.

او گفت: هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به تامین مسکن متقاضیان محروم روستایی برای پنج هزار واحد مسکونی تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: پرداخت سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مشمولان تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بیش از ۱۸۰ نفر متقاضی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۳۹۸ بوده است.

آسمانی مقدم تعداد واحد‌های مسکونی بازسازی شده مربوط به سیل فروردین ماه سال گذشته در خراسان جنوبی را ۱۵۸ واحد شهری و روستایی و تعداد واحد‌های تعمیر شده را ۱۴۸ واحد شهری و روستایی ذکر کرد.

او گفت: تاکنون بنیاد مسکن با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ۶۲ هزار و ۶۰۵ جلد سند برای واحد‌های روستایی و هفت هزار و ۲۸۱ جلد سند برای واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار