کانال باد میبد یکی از ۱۹ کانال بحرانی کشور/ میبد پایلوت طرح مالچ پاشی زیستی در استان یزد

فرماندار میبد گفت: به منظور جلوگیری از طوفان و افزایش فضای سبز در مسیر جاده ترانزیتی، شهرستان میبد به عنوان پایلوت طرح مالچ پاشی زیستی در استان یزد قرار گرفت.

کانال باد میبد یکی از ۱۹ کانال بحرانی کشور/ میبد پایلوت طرح مالچ پاشی زیستی در استان یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین فلاح  فرماندار میبد در سفر به تهران و دیدار با رئیس و معاونان مرکز پژوهشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به خسارت‌های جبران‌ ناپذیرطوفان که هرساله موجب تصادف‌های زنجیره‌ای در جاده ترانزیتی میبد-یزد می‌شود، خواستار حل این مشکل شد.

 فلاح با بیان اینکه کانال باد میبد یکی از ۱۹ کانال بحرانی کشور است افزود:  با تصویب طرح کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در سال ۸۵، دو هزار هکتار از 17 هزار هکتار از این اراضی که در حوزه آبخیزداری قرار دارد، نهال‌کاری شده است.

او گفت: در این طرح برای جلوگیری از طوفان و گرد و خاک و تثبیت شن و فرسایش باد و افزایش فضای سبز در مسیر جاده ترانزیتی و حفاظت از روستا‌های اطراف وشهرک صنعتی، پروژه عملیات بیولوژیک، مالچ پاشی، قورق و نهال‌کاری در آبراهه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار میبد افزود: در این جلسه میبد به‌ عنوان پایلوت طرح مالچ پاشی زیستی دراستان قرار گرفت که این مالچ پاشی زیستی و ارگانیک علاوه برنفوذپذیری و جلوگیری از فرسایش خاک، باعث رشدم طلوب گیاه می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: شهرستان تمام امکانات لازم و راه‌اندازی ایستگاه طرح مالچ پاشی رابه‌زودی برای اجرای این طرح آماده خواهدکرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.