مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: در نوروز ۹۹ حدود یک میلیون و ۹۶ هزار نفر توسط، هلال احمر استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: نوروز ۹۹ همگام با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا وارد پایش و غربالگری در مبادی ورودی خراسان رضوی شدیم و یک میلیون و ۹۶ هزارو ۵۸۱ نفر در محور‌های مواصلانی توسط
پایگاه‌های جمعیت هلال احمر، مورد ارزیابی قرار گرفتند، همچنین ۴۱۹ هزار و ۱۶۸ خودرو نیز با همکاری نیروی انتظامی بررسی شدند.

او افزود: از ۱۲ بهمن ۹۹ محتویات و موضوعات آموزشی در بحث مبارزه با کرونا با زبان‌های مختلف آغاز شد تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود و تاکنون ۲۵۰ هزار بسته به ارزش ریالی ۳ میلیون ریال از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با همکاری مردم تهیه و توزیع شده و طی روز‌های آینده ۱۰۰ هزار بسته دیگر نیز بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۸۶ مورد گزارش آبگرفتگی در شهر‌های مختلف استان داشته‌ایم و تعداد ۲ هزار و نفر ۵۵۳ حادثه دیده در استان وجود داشته که از این تعداد به ۲ هزار و ۶۱ نفر امداد رسانی شده است.

احمدی بیان کرد: در حوزه معاونت درمان ۳هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات ارتوپدی فنی معلولان، ۸۳۵ مورد فیزیوتراپی، ۵۰۵ مورد کاردرمانی و ۳۲۲ مورد گفتاردرمانی داشته‌ایم، لازم به ذکر است که تفاوت هزینه ارتوپدی فنی در هلال احمر با بخش خصوصی بسیار زیاد است و بیماران کم بضاعت زیادی در این زمینه از خدمات هلال احمر استفاده می‌کنند.

او در مورد تاریخچه هلال احمر تصریح کرد: در ۷ می‌سال ۱۸۵۹ میلادی تاجر سوئیسی در مسیر سفر به فرانسه شاهد جنگی بی‌رحمانه در مسیر آلمان و اتریش بود و این تاجر با همکاری زنان روستای محل به امدادرسانی آسیب‌دیدگان شتافت و این روز به نام روز جهانی هلال احمر نامگذاری شد که بعد‌ها به هفته هلال احمر تبدیل شد و در حال حاضر ۱۷۶ کشور جهان از جمله ایران عضو صلیب سرخ جهانی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده و برنامه‌های امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و به پاس قدرشناسی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت با شعار تقدیر از حافظان سلامت برگزار می‌شود و جمعیت هلال احمر یکی از مجموعه‌های فعال و پرکار کشور در بحث مبارزه با کرونا بوده است.

احمدی اظهار کرد: از ورود کرونا به کشور تعداد ۷ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر به کرونا مبتلا شدند که خود آن‌ها و خانواده هایشان مورد حمایت کامل قرار گرفتند و حال آنان نیز رو به بهبودی است.

او افزود: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هزار و ۱۵۰دانشجو با ۸۵ استاد در ۶ رشته تخصصی داریم و تاکنون ۸۱۰ نفر در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اولین عملیات رسمی امدادی در ایران، ادامه داد: این عملیات مربوط به حادثه در مسیر قوچان به فاروج در خراسان بزرگ در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی با مدیریت دکتر محمدرضا امیراعلم بود، شخصیتی که بنیان گذار شکل‌گیری جمعیت هلال احمر در ایران بود.

انتهای پیام //م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.