محمد ناظم رضوی گفت: جداره‌سازی باغ مسجد جامع سمنان به مثابه یکی از بنا‌های تاریخی و زیبای شهر سمنان از سوی شهرداری در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد ناظم رضوی شهردار سمنان با بیان اینکه جداره‌سازی باغ مسجد جامع سمنان به مثابه یکی از بنا‌های تاریخی و زیبای شهر سمنان از سوی شهرداری در حال انجام است، گفت: این کار تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی کار به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه به شکل دیوار مشبک به الگوی سنتی و بومی شهر سمنان و با هدف مرمت و بازپیرایی جداره‌سازی ضلع شرقی مسجد جامع انجام‌شده است، بیان کرد: این طرح به روئیت‌پذیری بیشتر باغ تاریخی مسجد که یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مساجد کشور است، منجر خواهد شد.

شهردار سمنان با بیان اینکه سابقاً قسمتی از دیوار قدیمی که کاملاً مسدود شده بود و هیچ روزنه‌ای برای رؤیت عظمت ایوان و باغ مسجد نداشت، گفت: با همکاری هیأت امنا مسجد دیوارچینی مشبک انجام شده و در قسمتی از طرح، کتیبه‌ای نیز نصب می‌شود که در آن تاریخچه باغ و مسجد عنوان و سال اجرا در این کتیبه حک خواهد شد.

ناظم رضوی بیان کرد: مسجد جامع سمنان، تنها مسجدی در میان مساجد جامع ایران است که در مقابل محراب آن باغ زیبایی وجود دارد و همین درختان باعث وزش نسیمی خنک در شبستان‌های غربی مسجد می‌شود.

او افزود: همچنین این باغ زیبا در سال ۱۳۴۹ هجری قمری توسط مرحوم حاج ملأ عبدالعلی الهی وقف و از امتیازات فاخر این باغ، مسیر سنتی آبیاری است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.