معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ مجتمع گلخانه ای به مساحت بیش از ۶۰ هکتار در شهرستان های گچساران و باشت آماده واگذاری به بهره برداران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب، برق، جاده و سایر زیرساخت‌های موردنیاز این مجتمع‌های گلخانه‌ای احداث شده و بهره برداران باید پس از احداث سوله اقدام به کنند.

او بیان کرد: افراد متقاضی نیازی به تامین سهم آورده ندارند و به صورت مستقیم به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک مجتمع هشت هکتاری نیز در منطقه بهمئی در مراحل پایانی احداث است.

عسکری تصریح کرد:دولت از احداث گلخانه در مقیاس‌های بزرگ و کوچک با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت۶تا۱۲ درصد در استان حمایت می‌کند.

او با اشاره به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای و مزایای آن از جمله تحت کنترل بودن عوامل محیطی، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی از رسانه‌های ارتباط جمعی خواست برای ترویج این نوع کشت تلاش کنند.

او تصریح کرد: هم اکنون پنج هکتار گلخانه در استان در حال احداث است.

عسکری مساحت گلخانه‌های موجود کهگیلویه وبویراحمد را ۳۴ هکتار برآورد کرد و افزود: از این میزان۱۸ هکتار به گلخانه‌های تولید گل رز دارد.

او عنوان کرد: گل‌های زینتی، سبزی و صیفی مهمترین محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان است.
عسکری بیان کرد: به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

شهرام عسکری تصریح کرد: سالیانه بیش از ۲۱ میلیون شاخه گل رز هلندی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که مهمترین ارقام آن دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی می‌باشد.

عسکری میزان تولید سالیانه محصولات سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان را چهار هزار تن عنوان کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیاز‌های ضروری بازار استان‌های جنوبی کشور دارد.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.