فرمانده سپاه عاشورا گفت: نظام تربیتی و آموزش و پرورش کشور مهمترین و بزرگ‌ترین عرصه عمل جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا  در آیین بزرگداشت هفته معلم در سپاه عاشورا، افزود: در مقطع حساس کنونی اصلی‌ترین میدان جنگ نرم دشمن در میدان آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد چراکه استکبار تلاش دارد جریان آموزش را در کشور ما مختل کند که در این میان نقش معلمان بیش از گذشته برجسته‌تر است تا جامعه به سمت جهالت و یا سعادت سوق داده شود.

او با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه معلمان در جامعه و ارتقای وضعیت معیشت آنها، اضافه کرد: احیای جایگاه معلم اجتناب ناپذیر است، چون جایگاه این قشر در جامعه یک جایگاه مرجع به حساب می‌آید و اگر امروز جایگاه معلمان را ارتقا ندهیم به نسل حاضر و نسل آینده ظلم کرده‌ایم.

خرم عملکرد دولت‌ها طی سال‌های اخیر در زمینه ارتقای جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را ضعیفی توصیف کرد.

او با قدردانی از فعالیت‌های معلمان در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: معلمان و متولیان آموزش و پرورش در این دوران کرونایی خوش درخشیده‌اند.

خرم با بیان اینکه حتی شیوع ویروس کرونا هم نتوانست مانع از آموزش در کشور ما شود، گفت: کرونا یک آزمون بزرگ برای دنیا بود که نظام آموزشی ما سربلند از این اتفاق خارج شد، هرچند برخی مشکلاتی در این خصوص وجود داشت و ۳۰ تا ۴۰ درصد خانواده‌ها به خاطر مشکلات مالی نتوانستند به نرم افزار شاد دست پیدا کنند، اما در هر صورت این یک کار ارزشمند بود.

او ادامه داد: خوشبختانه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد که بحث تعلیم و تربیت تحت تاثیر کرونا قرار بگیرد که از این بابت از همه معلمان و جامعه آموزش و پرورش در کشور تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.