سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: به فیفا نامه زدیم تا با پول قرارداد ریالی اسکوچیچ را به شکل ارزی از مطالبات مان پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره نامه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال در زمان او برای فیفا ارسال کرده و در آن خواسته است مطالبات دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی به صورت ارزی پرداخت شود، بیان کرد: اینکه این نامه‌ها با چه اهدافی بیرون می‌آید جای سوال دارد و این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد چرا که اسناد محرمانه فدراسیون درست نیست در رسانه‌ها منتشر شود.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان وجود دارد، امکان انتقال پول‌ میسر نمی باشد

او افزود: چند روز قبل از اینکه نامه را برای فیفا ارسال کنم، به سوئیس و مقر فیفا رفتم تا بتوانیم برای دریافت مطالبات خود از این نهاد راهی را پیدا کنیم. با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان وجود دارد، در حال حاضر هم امکان انتقال این پول‌ها به حساب بانکی ما وجود ندارد. با مسئولان فیفا درباره راهکار‌های مختلف برای دریافت این مبالغ بحث کردیم. یکی از این راه‌ها تقبل کردن بخشی از هزینه‌های سالانه ما از طریق فیفا بود.

شکوری تصریح کرد: برای مثال بحث پرواز و اسکان تیم‌های ملی، هزینه اردوی تیم‌های ملی در کشور‌های مختلف و همچنین بحث قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی و دستیاران او جزء مواردی بود که از فیفا خواستیم از محل مطالبات مان آن را پرداخت کند. درست زمانیکه من سوئیس بودم قرارداد اسکوچیچ امضاء و او سرمربی تیم ملی شد.

قرارداد اسکوچیچ ریالی است

او ادامه داد: قرارداد اسکوچیچ ریالی است و قبل از اینکه فیفا به ما درباره پرداخت مطالبات به صورت ارزی تاییدیه بدهد، قرارداد به شکل ریالی منعقد شد. تا زمانیکه من دبیرکل بودم این قرارداد به شکل ریالی جریان داشت. پس از بازگشت من از سوئیس با بهاروند و اعضای هیئت رئیسه صحبت کردم تا در این موقعیت مناسب، بخشی از مطالبات مان را دریافت کنیم. نمی‌خواستیم پول اسکوچیچ را از بودجه مان در ایران پرداخت کنیم.

شکوری افزود: در این نامه از سازمان تیم‌های ملی، دپارتمان تیم‌های ملی، روابط بین الملل و برخی واحد‌های دیگر فدراسیون درخواست کردیم راهکاری در نظر بگیرند تا متممی به قرارداد اسکوچیچ اضافه شود تا بتوانیم اگر قرار است به صورت مثال ۱۰۰ میلیون تومان به او بدهیم، این مبلغ را با نرخ روز ارز تبدیل کرده و پول اسکوچیچ را از طریق فیفا پرداخت کنیم.

قرار بود قرارداد اسکوچیچ از ریال به دلار تبدیل شود

او تصریح کرد: قرار بود الحاقیه‌ای به قرارداد اسکوچیچ اضافه شود تا در صورت موافقت او با شرایط ما و تبدیل کردن ریال به دلار، مبلغ قرارداد را از طریق فیفا به شکل ارزی پرداخت کنیم. با توجه به شرایطی که کشورمان با آن درگیر است سعی می‌کردیم پول مان را در فیفا به شکلی به دست بیاوریم و برای فوتبال ایران هزینه کنیم. در نهایت پس از تغییر و تحولاتی که ایجاد شد، من از دبیرکلی فدراسیون جدا شدم.

شکوری درباره اینکه آیا قرار است به عنوان سرپرست تیم ملی یا عضو هیئت مدیره پرسپولیس به فعالیت ادامه بدهد، گفت: در زمانیکه مسئولیت دبیری فدراسیون را عهده داشتم سعی کردم با تمام توان کار کنم، اما پس از این تغییرات، حیدر بهاروند تاکید کرد من کارمند فدراسیون هستم و همچنان باید در این مجموعه حضور داشته باشم.

در ۲ سالی که به فدراسیون آمده ام، یک روز هم فرصت نکردم به مرخصی بروم

او افزود: در ۲ سالی که به فدراسیون آمده ام، یک روز هم فرصت نکردم به مرخصی بروم و استراحتی داشته باشم. طبق صحبتی که با بهاروند داشتم قرار شد تا زمانیکه جایگاهی برای من در نظر بگیرد از مرخصی‌های خود استفاده کنم تا ضمن انجام دادن یک ریکاوری خوب، بار دیگر به فوتبال کشورمان خدمت کنم.

شکوری تصریح کرد: صحبت کردن درباره اینکه من می‌خواهم سرپرست تیم ملی شوم یا عضو هیئت مدیره پرسپولیس تا حدی سبب ایجاد حاشیه می‌شود. فکر می‌کنم دوستان دیگری در این زمینه تصمیم گیرنده هستند و شاید موارد دیگری هم باشد. البته با توجه به اینکه فوتبال نه تنها در ایران بلکه در کل جهان به حالت تعلیق درآمده، عجله‌ای برای این کار‌ها نیست و شاید به جز این گزینه‌هایی که برای من مطرح شده، موارد متعدد دیگری هم باشد. به هر حال امیدوارم فضا آرام‌تر شود تا بتوانم تصمیم خوبی بگیرم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار