نشریه هیل طی گزارشی تاکید کرد که رفع محدودیت‌ها در ایالت نیویورک عامل اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در آمریکا است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، براساس بررسی‌های علمی، مسافرانی که در پی کاهش سخت‌گیری‌های سراسری در آمریکا، نیویورک را به مقصد نقاط مختلف این کشور ترک کرده‎‌اند، احتمالا عامل موج دوم شیوع ویروس هستند.

روزنامه نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه گزارش داد که براساس تحقیقات، شیوع ویروس کرونا در آمریکا عمدتا به خاطر بیمارانی بوده که نیویورک را ترک کرده و به نقاط مختلف این کشور مسافرت کرده‌اند. این مسافرت‌ها پیش از اعمال قواعد سخت‌گیرانه عبور و مرور بوده است.

کریستیان اندرسن، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی به نیویورک‌تایمز گفت: «اکنون مطمئن هستیم که عامل شیوع سراسری ویروس کرونا در آمریکا، ایالت نیویورک بوده و ویروس از این نقطه منتشر شده است».وی در این‌باره افزود بین ۶۰ تا ۶۵ درصد از موارد ویروس کرونا در آمریکا طی ماه جاری ریشه در ایالت نیویورک دارد.

ایالت نیویورک در اواخر ماه مارس دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه در رفت‌وآمد را تصویب کرد، اما مقامات ایالتی در این رابطه بسیار کند عمل کرده و نتوانستند مانع از شیوع گسترده کرونا در این ایالت شوند، مقامات ایالت نیویورک در همین رابطه مورد انتقاد جدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دومین محل تجمع یهودیا رو زمین...بمیررررین
آخرین اخبار