رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تمدید تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای را به کنگره این کشور ارسال و در آن مدعی شده است به دلیل درگیری‌های دامنه دار در سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را تمدید خواهد کرد.

ترامپ در نامه‌ای که به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده، آورده است: من تصریح کرده ام که لازم است اعلام وضع اضطراری ملی در مورد این تهدید ادامه یابد و تحریم‌های شدید در جهت رفع این فوریت ملی حفظ شود.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این نامه بدون اشاره‌ به حضور سلطه جویانه کشورش در سوریه از دولت سوریه خواست که جنگ را در این کشور پایان دهد. او از دولت سوریه خواست آتش بس ملی را فعال کرده و با اتکا به راه حل سیاسی و مذاکره به این درگیری‌ها پایان دهد.

ترامپ در این نامه همچنین روسیه و ایران را به دلیل حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محکوم کرده است.

تحریم‌ها علیه یمن

کاخ سفید در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد دونالد ترامپ برای یکسال دیگر اضطرار ملی علیه یمن را که برای اولین بار توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۲ وضع شده بود، تمدید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اقدامات برخی از اعضای پیشین دولت یمن و دیگران که صلح، امنیت و ثبات آن کشور را تهدید می‌کنند، همچنان تهدیدی غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. به همین دلیل، فوریت [اضطرار] ملی اعلام شده در ۱۶ مه ۲۰۱۲ باید تا ۱۶ مه ۲۰۲۰ ادامه یابد.»

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، اجرای یک فوریت ملی علیه ملت دیگر، اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مردم آن کشور را برای آمریکا آسانتر می‌کند.

خواسته ترامپ برای بازپس گرفتن اختیاراتش برای حمله به ایران

رئیس جمهور آمریکا پیشتر ضمن وتو کردن قطعنامه مصوب کنگره این کشور در خصوص محدود کردن اختیارات جنگی او برای حمله به ایران از جمهوری خواهانی که برای تصویب آن با دموکرات‌ها همراه شدند، انتقاد کرد و آن را توهین آمیز و عامل ایجاد تفرقه میان جمهوری خواهان پیش از انتخابات سراسری سوم نوامبر دانست.

سنای آمریکا روز گذشته در لغو وتوی ترامپ برای محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهور در خصوص ایران ناکام ماند. در جلسه دیروز سنا دوسوم آرای مورد نیاز برای شکستن وتوی ترامپ تامین نشد و آن‌ها در شکستن وتوی دونالد ترامپ و سلب اختیارات او برای اقدام نظامی علیه ایران بدون کسب مجوز از کنگره ناکام ماندند.

سنای آمریکا نوامبر [بهمن ماه] سال گذشته میلادی قطعنامه محدود کردن اختیارات رئیس جمهور برای آغاز جنگ با ایران را با ۵۵ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست، دو هفته قبل از آن با ۲۲۸ موافق در مقابل ۱۷۵ رای مخالف دو طرح را جهت محدود کردن اختیارات ترامپ برای حمله نظامی به ایران تصویب کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار