رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ازغربالگری ۹۱ درصد جمعیت استان توسط مراقبین سلامت خبر داد.

دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از غربالگری ۹۱ درصد جمعیت استان توسط مراقبین سلامت خبر داد و گفت: پیگیری ۸۹ درصد از مبتلایان و بیماران مشکوک به کرونا و ارائه پنج هزار و ۴۶ خدمت در مراکز ۱۶ ساعته از جمله اقدامات مراقبین سلامت در این مدت زمان بوده است.

رضاعی با بیان اینکه حدود ۸۰ روز از شیوع بیماری کرونا در استان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: اتاق رسانه در روز‌های اوج نگرانی و کمبود‌ها نسبت به این بیماری شکل گرفت که دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین بسیاری از ملزومات در مضیقه بود و عملکرد این اتاق توانست در آرام سازی جامعه با اطلاع رسانی درست، مطلوب عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نظارت دقیق بر دفن مبتلایان مثبت و بیماران مشکوک به کروناویروس توسط کارشناسان بهداشت محیط، گندزدایی معابر، اماکن عمومی، پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی توسط کارگروه پیشگیری و شناسایی این بیماران صورت گرفته است.

او با اشاره به فرهنگسازی مناسبی که در این زمینه صورت گرفت، اظهار کرد: با مدیریت صحیح این اتاق توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و رفتار مسوولانه تک‌تک اعضاء، شایعات در خصوص کرونا از بین رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این رفتار حرفه‌ای در انتشار اخبار بسیار آرامش بخش بود و توانست مدیریت فضای مجازی را هم در اختیار گرفته و جریان‌ساز شود، افزود: در پرتو این آرامش بود که خیرین به دانشگاه اعتماد و پنج میلیارد تومان برای تامین تجهیزات کمک کردند و این وضعیت مدیریت و کنترل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار