نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری برافزایش کمک‌های مؤمنانه جهت یاری آسیب دیدگان کرونا تأکید کرد.

آیین احیای شب‌های قدر برگزار نمی‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: برای یاری رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در قالب گروه‌های جهادی مجموعه‌های ستادی و قرارگاهی در استان شکل گرفته است.

او نکونام افزود: دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته‌امداد، بهزیستی و هلال‌احمر نیز کمک‌های مومنانه مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

نکونام اضافه کرد: مردم می‌توانند در حد توان خود در این امر خیر سهیم شوند یا اگر در محل زندگی خود نیازمندی را می‌شناسند کمک‌های مالی خود را به صورت مستقل به این افراد بدهند.

او با اشاره به قراگیری در هفته اطعام افزود: روزانه هزار پرس غذا در آشپزخانه مصلی شهرکرد طبخ و در بین نیازمندان توزیع می‌شودو افرادی که تمایل به مشارکت در این امر دارند می‌توانندکمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۱۳۵۷۱۸۸۹۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۴۸۶۲۵ نزد بانک ملی واریز کنند.

نکونام همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: احسان و کرم از بارزترین ویژگی‌ها امام حسن (ع) بود، که در مقطع کنونی رزمایش مواسات مؤمنانه و محسنانه در کشور نمونه بارزی از احسان است وهمه باید با همدلی در این مسیر جهادی حرکت کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به عظمت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، افزود: قرآن کریم در این شب‌ها بر پیامبراکرم (ص) نازل شد، در شب‌های قدر مقدرات یکسال مومنان نوشته و به امضا می‌رسد.

او اضافه کرد: مسال به علت شیوع کرونا ویروس امکان شکل‌گیری اجتماعات بزرگ وجود ندارد، اما می‌توان در جمع‌های خانوادگی از برنامه‌های رسانه‌های ملی استفاده کنیم و توبه به معنای واقعی باید از برنامه‌های اصلی ما در شب‌های قدر باشد.

نکونام ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در جهان از نظر عزت ملی، علمی، سیاسی، پزشکی و دفاعی جایگاه والایی در بین کشور‌های جهان دارد، همچنین ما بین کشور‌های جهان استقلال بالایی داریم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به لغو قانون کاپیتولاسیون در سال ۵۸ افزود: لغو این قانون موجب تحقیر شدن آمریکایی‌ها در کشور ما شد، اما امروز شاهدیم آمریکا در جهان نیز در حال تحقیر شدن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: امروز جمهوری اسلامی در جهان از نظر عزت ملی، علمی، سیاسی، پزشکی و دفاعی جایگاه والایی در بین کشور‌های جهان دارد.

نکونام اضافه کرد: امروز با وجود تمامی تحریم در بحث مبارزه با کرونا در بحث تولید اقلام بهداشتی و درمانی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و خوشبختانه کمبودی در کشور ما وجود ندارد این در حالیست که آمریکا برخلاف ادعا‌ها پوشالی نمی‌تواند این اقلام را برای کادر درمان و مردم کشورش تهیه کند.

او ادامه داد: ما در اول راه هستیم و نباید مغرور شویم، باید با تکیه بر ولایت و وحدت رزایل اخلاقی را دور بریزیم و در مسیر نورانی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار