رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب انسانی در کارخانه تولید آرد جوانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: با پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی کارخانه آرد جوانه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت و این شرکت برای تصفیه فاضلاب بهداشتی از سیستم تصفیه فاضلاب ایمهاف تانک که از نوع بیولوژیک بی هوازی است استفاده نموده و عملیات حذف لجن و تفاله در این سیستم توسط باکتری‌های بی هوازی صورت می‌گیرد.

او افزود: از طریق فرآیند‌های بی هوازی تجزیه، تخمیر و تبدیل فضولات به نیترات‌ها، نیتریت ها، سولفیت ها، گازکربنیک، آمونیاک، متان و آب صورت و گاز متان حاصله باعث از بین رفتن میکروب‌ها و انگل‌های موجود در تانک تصفیه خواهد شد به گونه‌ای که از خروجی پساب آن در نهایت می‌توان برای مصارف کشاورزی و فضای سبز بهره برد.

نجاتی اظهار داشت: البته تا زمانی که مخازن تا حدنصاب خروجی پر نشده و آنالیزی از پساب خروجی این سیستم صورت نگرفته نمی‌توان به قطعیت در خصوص استاندارد بودن و قابل استفاده بودن پساب خروجی برای مصارف کشاورزی نظر داد که به طور حتم گذشت زمان و نمونه برداری‌ها در آینده کارنامه این نوع سیستم‌ها و قابلیت تصفیه خانه مذکور را برای ما مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار