مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: شهرداری‌ها در پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی همکاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری در دیدار با فرهاد طهماسبی منتخب شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری‌های شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان را ضعیف برآورد کرد و گفت: این سهم تنها درآمد این نهاد فرهنگی است و لازم است که شهرداری‌ها در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

او، تعداد کتابخانه‌های عمومی این سه شهرستان را ۱۲ کتابخانه برشمرد و افزود: آمار شاخص‌های کتابخانه‌ای همچون عضویت، امانت و تعداد کتاب در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان از میانگین استانی بیشتر است و این ۲ شهرستان از این نظر در شرایط مطلوبی قرار دارند، هر چند تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله بسیاری باقی است.

منوچهری، استیجاری بودن ساختمان کتابخانه‌ها را در سه منطقه یاد شده، بزرگترین مشکل کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: ۲ کتابخانه عمومی در نی‌ریز، کتابخانه عمومی آباده طشک بختگان، کتابخانه عمومی شهر ایج استهبان و کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر این شهرستان در ساختمان‌های استیجاری است، از همین رو بخش زیادی از هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی که می‌تواند صرف توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و کتابخانه‌ها شود، بابت اجاره‌بها صرف می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: جابه‌جایی‌های مکرر کتابخانه‌ها نیز موجب کاهش اعضا می‌شود و این به زیان کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌هاست.

منوچهری با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه در شهر‌های بدون کتابخانه در اولویت برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دولت است، بیان کرد: شهر قطرویه نی‌ریز از شهر‌های بدون کتابخانه استان است. برای ساخت کتابخانه در این شهر با یک واحد صنعتی رایزنی شده و باید زمین مناسبی برای این کار اختصاص یابد.

او همچنین به پروژه‌های کتابخانه‌ای در این سه شهرستان اشاره و بیان کرد: ساخت کتابخانه روستای بنوان خیر استهبان در مرحله پایانی است و با اتمام این پروژه، کتابخانه به ساختمان جدید منتقل می‌شود، همچنین ساخت کتابخانه خاتم‌الانبیای شهر رونیز استهبان که چندین سال در ساختمان اجاره‌ای بود با همت خیر نیک‌اندیش و اهدای مکان کتابخانه، آغاز شده است، افزون بر این کتابخانه مرکزی نی‌ریز نیز در دست ساخت است.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان نیز در این دیدار با تصریح اینکه توجه به حوزه کتابخانه‌ها ضروری است، از پیگیری مشکلات حوزه کتابخانه‌ها در سه شهرستان خبر داد.

فرهاد طهماسبی بر نیاز مردم شهر قطرویه به کتابخانه عمومی تاکید کرد و گفت: تعیین زمین مناسب برای کتابخانه در شهر قطرویه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.