مدیر باغ وحش ارم تهران درباره شامپانزه سه ساله ای که به باغ وحش ارم برنگشته است توضیحاتی داد.

امیر الهامی مدیر باغ وحش ارم تهران در گفت و گو با حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبرهای مبنی بر گم شدن یک شامپانزه در باغ وحش ارم اظهار کرد: همانطور که طی چند روز اخیر اعلام کردیم شامپانزه ای در باغ وحش ارم ناپدید نشده است و خبرهایی که دارد در فضای مجازی می پیچید صحت ندارد.

مدیر باغ وحش ارم در ادامه افزود: سه سال پیش در باغ وحش ارم شامپانزه ای متولد شد، که دامپزشک قبلی باغ وحش ارم به دلیل ضعف و ناتوانی هایی در شامپانزه ماده تازه متولد شده از مدیرعامل باغ وحش درخواست نگهداری این شامپانزه را به صورت اختصاصی کرد‌ و با آن موافقت شد.

او با اشاره بر اینکه شامپانزه با نام باران معروف است،گفت: قرار بوده که پس از مدتی این حیوان به باغ وحش ارم پس داده شود اما دامپزشکی سابق باغ وحش ارم مدعی است که بین حیوان و او و برعکس وابستگی ایجاد شده و قادر به پس دادن آن نیست.

الهامی با بیان اینکه در چند مرحله از سوی سازمان محیط زیست برای ایشان تذکر کتبی و شفاهی فرستاده شده است، گفت: متاسفانه تذکرات ما برای بازگرداندن شامپانزه به باغ وحش مورد توجه ایشان قرار نگرفت.

او افزود: دامپزشک سابق باغ وحش ارم معتقد است که اگر این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده شود خواهد مرد در صورتی که اینگونه نیست و طی بیست سال اخیر پنج شامپانزه بزرگ شده و ۴ قلاده هم در ارم به دنیا آمده است.

مدیر باغ وحش ارم تهران بیان کرد: به دلیل بی توجهی ایشان برای برگشت این حیوان به باغ وحش ارم ما مجبور به شکایت از وی به جرم خیانت در امانت شدیم و اکنون از او طرح دعوا شده است.

الهامی با اشاره بر اینکه شامپانزه اکنون سه سالش است، عنوان کرد: در بهمن سال ۹۸ یک روز به صورت غیر قانونی و بدون مجوز این شامپانزه از باغ وحش ارم خارج شده و دیگر به باغ وحش بازگردانده نشد.

مدیر باغ وحش ارم تهران گفت: این شامپانزه حتما باید در مکان مناسبی همچون باغ وحش ارم نگهداری شود نه یک مکانی همچون کلینیک دامپزشکی.


بیشتر بخوانید: گم شدن شامپانزه در باغ وحش ارم صحت ندارد


الهامی مطرح کرد: ایشان تمایل انتقال این حیوان به انگلیس را داشت که با مخالفت مسئولان محیط زیست رو به رو شد.

او با بیان اینکه با وجود شامپانزه (باران) اکنون ۹ شامپانزه در باغ وحش ارم وجود دارد؛ گفت: ۵ شامپانزه در باغ وحش ارم متولد شده و با بهترین روش های  دامپزشکی در حال نگهداری هستند.

الهامی تصریح کرد: برای سلامت و آینده  این حیوان بهتر است که هر چه سریع تر به زیستگاه خود  یعنی همان باغ وحش ارم بازگردانده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۰:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واااااااای از ایران و مشکلاتش و درک نکردن های بد. آخه حالا از خیر این شامپانزه بگذرید و بذارین با اون آدمی که بهش وابسته شده زندگی کنه چرا درک نمی‌کنید که همونطور که شخصیت انسانها با هم فرق داره حتی حیوانات هم با هم فرق دارن ممکنه صد تا شامگانزه بتونن خودشون رو با باغ وحش وفق بدن اما یکی افسرده بشه و نتونه اخه چقدر خودخواه هستین.
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این عکسی که در صفحه نخست گذاشته شده عکس فعلی این شامپانزه نیست. این عکس موجود، مربوط به دوران نوزادی و پس از زایمان شامپانزه است. الان شامپانزه سه ساله بیش از ۲۰ کیلو وزن داره و بیش از یک متر هم قد.
Germany
ناشناس
۰۴:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب کاری نداره خودشم با شامپانزه بیاد. یا اصلا یک هفته در میونش کنند. یک هفته شامپازه بره کلینیک اونا یک هفته دکتر بیاد باغ وحش ارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه فرزندِ طلاقِ ، که یه هفته در میون بشه، خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با بهترین روش ها در حال نگهداری هستند! مثل مایی که داریم به بهترین روش زندگی میکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل مملکت ما شامپانزه سه ساله ای که به باغ وحش ارم برنگشته است نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این حرکتای عجیب فقط تو کشور ایران میشه دید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه عزیزم توی همه دنیا همینه ما فکر میکنم مرغ هسایه غازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم یه وام 20 تومنی گرفتم و الان خیلی بهم وابستگی پیدا کردیم و اصلا تحمل دوریشو ندارم و قصد دارم دیگه پسش ندم!!!
آخرین اخبار