رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید مجدد از ارتباط با همتای روس خود ابراز امیدواری کرد دو کشور با پشت سر گذاشتن اختلافات به سوی توسعه روابط پیش بروند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به تعریف و تمجید از روابط خود با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد در هر حال داشتن رابطه با روسیه عالی است. ارتباط داشتن با روسیه و پوتین عالی است. ترامپ گفت به همتای روس خود گفته است وقت آن فرا رسیده تا گذشته را پشت سر گذاشته و به سوی بهبود روابط دو جانبه پیش بروند.

پیش از این پوتین در پیامی هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم را به دونالد ترامپ تبریک گفته بود. رئیس جمهور روسیه گفت با توجه به حضور دو کشور در خط مقدم پاسخ به چالش‌های جهانی، آنها می‌توانند نقش چشمگیری در ایجاد ثبات جهانی ایفا کنند.

همچنین روسای جمهور آمریکا و روسیه روز پنجشنبه درباره شیوع ویروس کرونا و راهکار‌های مقابله با آن و همچنین رقابت تسلیحاتی با یکدیگر گفتگو کردند. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: «رئیس جمهور آمریکا طی این گفت‌وگوی تلفنی مجددا تأکید کرد که ایالات متحده متعهد به کنترل تسلیحاتی مؤثر است و کنترل تسلیحاتی باید روسیه و چین را نیز در برگیرد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «آمریکا مشتاقانه منتظر بحث‌های آینده برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی است». در این بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ طی گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، مجددا تأکید کرد که آمریکا برای مراقبت از آمریکایی‌ها، تلاش می‌کند و همچنین آماده ارائه خدمات به هر کشور نیازمند به کمک از جمله روسیه است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار