فرماندار چابهار جزییات آتش سوزی در منطقه جنگلوک چابهار را تشریح کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت:پنجشنبه هفته گذشته ۱۸ اردیبهشت ماه حدود ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه آتش سوزی در محدوده کپر‌های ساخته شده در اسکله صیادی هفت تیر رخ داد که موجب سوختن ادوات صید، سوخت قایق‌ها و ماهور صیادی شد و خسارت زیادی به صیادان وارد کرد.

او با اشاره به اینکه در این منطقه از چابهار بالغ بر ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین در حدود ۱۴ سکونت گاه غیر رسمی و زندگی می‌کنند، ادامه  داد:بعد از این حادثه ساعت ۱۴:۴۵ آتش سوزی دیگری در جنگلوک یکی از سکونت‌های غیر رسمی در این منطقه رخ داد و همه نیرو‌های امدادی که ابتدا آتش سوزی در اسکله را اطفاء کرده بودند  به منطقه اعزام شدند و حریق را اطفاء کردند.

بامری گفت: خوشبختانه در این آتش سوزی ها خسارت جانی نداشتیم، اما به ۳۰ خانوار که در ۱۵ کپر زندگی می‌کردند،خسارت وارد شد و همه کپر‌های آن‌ها در آتش سوخت.

او افزود:همه نیرو‌های خدماتی و امدادی در منطقه حضور پیدا کردند و با استقرار چادر و کمپ‌های امدادی خسارت دیدگان این حادثه را اسکان دادند  و امکانات اولیه را برای آن‌ها برقرار کردند.

فرماندار با بیان اینکه علت این حوادث نشت کپسول گاز و حوادث انسانی غیرعمد بوده، خاطرنشان کرد: به سرعت نسبت به اطفاء حریق اقدام شد و با حضور دستگاههای هلال احمر و امدادرسان برای این افراد کمپ ایجاد شده و غذای گرم برای افطار به آنها داده شد. همچنین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و خیرین کمک های دیگری به این خانوارها شده است و سعی می کنیم شرایط را هر چه زودتر برای آنها عادی کنیم.

بامری تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم هر چه سریعتر با انجام اقدامات مناسب و کمک و همراهی بنیاد مسکن یکبار برای همیشه معضل سکونتگاههای غیررسمی را در چابهار برطرف کنیم.

او همچنین درباره شیوع ویروس کرونا گفت: درباره جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز در استان ما و در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده و چابهار که یک شهرستان گردشگری است تنها ۴ مورد بیماری وجود داشت، اما بعد از این که منطقه را سفید اعلام کردند آمار ما در حال رشد است و تلاش می کنیم اقداماتی را برای جلوگیری از بیماری انجام می دهیم.

 متاسفانه به صورت کاملا غیراصولی صیادان کپر‌هایی در حاشیه دریای کوچک خلیج چابهار نصب و سوخت (بنزین) و ادوات صید را در آن نگهداری می‌کنند که در آتش سوزی موجب خسارت سنگین به صیادان می‌شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.