رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان رابر گفت: در دو فقره ماموریت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رابر سه گروه متخلف حرفه‌ای دستگیر شدند.

دستگیری سه شکارچی متخلف در شهرستان رابربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اسحاق منظری توکلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی دو فقره ماموریت موفق به دستگیری سه اکیپ متخلف شکار و صید پرندگان وحشی شدند.

او افزود: ازگروه اول که به صورت بسیار حرفه‌ای درمنطقه ده فیروز با مسموم کردن آب اقدام به گرفتن پرندگان می‌کردند پنج قطعه کبک همراه با قفس کشف و ضبط شد.

منظری توکلی بیان داشت: متخلف دوم درمنطقه گازروییه که همراه با دروک از طریق گوشی اقدام به دام انداختن پرندگان می‌کرد با حکم ورود به منزل دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رابربیان داشت: متخلف مذکور با مشاهده مامورین از طبقه بالای ساختمان خود اقدام به رهاسازی پرندگان در اسارت کرد که موضوع با تهیه مستندات و فیلم و تهیه صورت جلسه به اطلاع مقام قضایی شهرستان رسید.

او اظهار کرد: ارائه صورت جلسه و مستندات منجر به تشکیل پرونده و بازداشت این متخلف با صدور قید ضمانت وادار به پرداخت جریمه ضرر زیان محیط زیست شد.

منظری توکلی تصریح کرد: این فرد دارای سابقه بوده و چندین بار توسط مامورین محیط زیست دستگیر شده که محکومیت حبس نیز برای وی به همراه داشته است.

منظری توکلی در خصوص سومین دستگیری با ذکر اینکه این ماموریت در منطقه کوشاه انجام شد افزود: طی این ماموریت یک نفر متخلف همراه با دو قطعه کبک و دو عدد دروک و یک عدد دام مخصوص زنده گیری دستگیر شد که مراتب به همراه متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار