در این روز‌های کرونایی که همه جهادی وار پای کارند، موکب‌های اربعین حسینی هم نیازمندان را تنها نگذاشته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  وقتی کرونا آمد، همه پای کار آمدند، از ضد عفونی کردن کوچه‌ها و معابر و اماکن عمومی تا دوخت ماسک و گان برای کادر درمان و مردم و تولید مواد ضدعفونی کننده. موکب داران هم که چند سالی است در اربعین سید و سالار شهیدان، بی منت، خالصانه و با کمک‌های مردمی به زائران حسینی خدمت می‌کنند، در این روز‌های کرونایی از غافله عقب نمانده اند.

موکب شهدای قاقازان یکی از این موکب‌هایی است که از همان روز‌های آغازین شیوع کرونا در اسفندماه به یاری مردم شتافت و سعی داشت تا با توزیع مواد ضدعفونی کننده از گسترش این بیماری جلوگیری کند.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

*توزیع مواد ضدعفونی کننده در سه مرحله

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های موکب شهدای قاقازان به دفتر این موکب در روستای خورهشت شهرستان تاکستان رفتم و با آقای ذوالقدر عضو هئیت امنا هم صحبت شدم. آقای ذواالقدر می‌گوید در اوایل شیوع کرونا و در زمان کمبود امکانات، اعضای این موکب وارد کار شدند و با کمک خیران بسته‌های مواد ضدعفونی کننده را برای نیازمندان ساکن روستا‌ها تهیه کردند.

به گفته او، مواد ضدعفونی کننده در سه مرحله و در هر مرحله ۳۰۰ تا ۴۰۰ بسته توزیع شد و خیران برای تهیه بسته‌ها ۸ میلیون تومان کمک کردند کمک‌هایی که از ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان بود.

ذوالقدراضافه کرد: ۵ هزار پرس غذا هم این هفته در بین مردم ۴ روستای خورهشت، مهدی آباد، مرگیسن و شیرازک این شهرستان توزیع می‌شود و قرار است ۵۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب و تن ماهی هم برای نیازمندان تهیه شود.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

ذوالقدرگفت: تهیه و توزیع بسته‌های تغذیه برای بیماران و کارمندان بیمارستان‌های شفا و تامین اجتماعی تاکستان در روز نیمه شعبان از دیگر کار‌هایی بود که انجام دادند.

کمک رسانی به سیل زدگان در اهواز و زایران اربعین

محمد حیدری عضو دیگر هیئت امنا موکب شهدای قاقازان هم وارد این گفتگو شد و گفت: که این موکب همیشه برای کمک رسانی آماده است و پارسال اعضای این موکب برای خدمات دهی به سیل زدگان در اهواز مستقر شد و با برقرای یک آشپرخانه به مدت ۳ روز کار پخت و پز و توزیع غذا را بر عهده داشتند.

حیدری گفت که این موکب به مدت سه سال است فعالیت خود را برای خدمات دهی به زائران اربعین آغاز کرده است و پارسال موفق شد با همت خیران حدود ۷۰ هزار پرس قرمه سبزی توزیع کند.

او گفت: در این مدت فعالیت، ۲۵ خادم خدمت رسانی کردند که البته از کمک سایر زائران در مسیر نیز بهره‌مند شدیم.

۹۸ درصد از اعضای موکب شهدای قاقازان کارگرند

حیدر اسدالهی دیگر عضو فعال موکب شهدای قاقازان هم گفت: این موکب ۳۰ تا ۴۰ عضو دارد که ۹۸ درصد از آنان کارگر و کشاورزند و همه آنان از زمان بارگیری تا ۲۳ روز استقرار این موکب در عراق بدون دستمزد و برای رضای خداوند پای کار بودند، روز‌هایی که فقط از ۲۴ ساعت تنها ۳ تا ۴ ساعت استراحت داشتند. حیدری می‌گوید تا زمانی که نیاز باشد این موکب و خادمان آن آماده کمک هستند.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

به سراغ موکب حضرت زینب در شهر شریفیه هم رفتم، موکبی که فقط ۱۰ روز است از سیستان و بلوچستان بازگشته، آماده است تا پس از کمک رسانی به سیل زدگان، مردم شهر خودش را در مقابله با کرونا یاری کند.

علی کربلایی محمدی عضو هیئت امنای این موکب می‌گوید: ۱۰ روز پیش پس از بازگشت از سیستان و بلوچستان کارمان را بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با کمک مومنانه آغاز کردیم و در این مدت کم با کمک خیران توانستیم برای ۱۰۰ خانوار بسته‌های غذایی تهیه و در سه مرحله توزیع کنیم واین کمک‌ها به صورت پخت و پز هم ادامه دارد و قرار است هفته آینده برای هزار نفر افطاری تهیه شود.

*حضور پررنگ در سیل سیستان و بلوچستان

حسن اینانلو دیگر عضو فعال این موکب از فعالیت‌های انجام شده در سیل سیستان و بلوچستان گفت و اینکه پارسال برای یاری رساندن به سیل زدگان ۱۷ نفر از اعضای موکب حضرت زینب عازم سیستان و بلوچستان شدند و در مدت یک هفته استقرار هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و هزار و ۵۰۰ بسته مواد بهداشتی بسته بندی و توزیع کردند.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

اینالو گفت: این خدمات دهی به اینجا ختم نشد و در مرحله بعد وارد ساخت و ساز سرویس بهداشتی و اتاقک برای سیل زدگان شدیم به طوری که در این مدت با کمک جبهه فرهنگی قزوین، خیران و سپاه خاتم الانبیا سیستان و بلوچستان توانستیم ۲۰ اتاقک ۱۵ تا ۱۸ متری و ۶۰ سرویس بهداشتی بسازیم.

او می‌گوید: اعضای این موکب در دو مرحله برای ساخت و ساز به سیستان و بلوچستان رفتند و در هر مرحله ۳۵ نفر عازم شدند.

موکب حضرت زینب یاری رسان سیل زدگان خوزستان و لرستان

نصرالله اسدالله دیگر عضو موکب حضرت زینب هم از آمادگی همیشگی این موکب به مردم و حادثه دیگان گفت و به خدمات دهی انجام شده در سیل خوزستان و لرستان اشاره کرد، به گفته اسدالله، پارسال در ۲۴ روز استقرار در خوزستان و لرستان با همکاری سپاه سیدالشهدا علاوه بر پخت غذا، بسته‌های غذایی در بین مردم توزیع شد به طوری که از دو کوهه تا پل دختر روزانه هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توزیع می‌کردیم.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

* فعالیت ۵ ساله موکب حضرت زینب در عراق

اکبر نظری هم که به عنوان یکی از اعضای هیئت امنا در این موکب فعال است، از خدمات این موکب از سال ۹۴ در عراق گفت و تاکید کرد: این موکب پارسال در سامرا مستقر بود و برای خدمات دهی به زائران در هر وعده غذایی ۳ هزار و ۵۰۰ پرس غذا و ۱۰ هزار میان وعده شامل هندوانه، کیک، آبمیوه، آش و سوپ توزیع کرد.

او می‌گوید: البته این خدمات دهی با همت ۲۰ عضو ثابت این موکب و ۱۰ بانوی داوطلب انجام شد.

کار جهادی موکب داران قزوینی از سیل تا کرونا

این خادم اربعین درباره هزینه‌های این موکب هم گفته که معمولا مبالغ از خیران در شورای کشاورزان و کسبه جمع آوری می‌شود و اربعین پارسال هم ۱۹۰ میلیون تومان کمک کردند.

در این روز‌ها که با ماه رمضان، ماه خوب خدا تقارن یافته کار‌ها کمی سخت شده، اما هنوز هم عشق به خدا و عاشق بنده خدا بودن قفل در‌های نا امیدی را باز می‌کند و چه زیباست برای تداعی این عشق به هم وطنان کمک کنیم تا بار دیگر امید در دل آن‌ها جوانه زند و نشان دهیم که ایرانی‌ها مردان روز سختند.

گزارشی از سمیه کاتبی 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار