با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای کاربران شرکت تاکسیرانی اوبر، درآمد این شرکت تا حد قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات به دست آمده، شرکت اوبر در سه ماه آغازین سال ۲۰۲۰ بیش از ۲.۹ میلیارد دلار ضرر کرده است. علت چنین شکستی، آسیب‌پذیری سرویس تاکسیرانی اینترنتی در مقابل شیوع ویروس کرونا بود.

با وجود تمامی ضرر‌های تحمیل شده، به نظر می‌آید شرکت اوبر قصد دارد تمرکز خود را بر روی سرویس غذا رسان خود قرار دهد تا به این صورت از موج صورت گرفته در افزایش تقاضای کاربران برای سفارش غذا استفاده کند.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات اوبر برای Uber Eats

ابرقدرت دنیای سرویس تاکسی‌های اینترنتی روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را از روی سرویس Jump بردارد و به Lime انتقال دهد. شرکت اوبر در حال حاضر مبلغ ۸۵ میلیون دلار بر روی Lime سرمایه‌گذاری کرده است. در همین حین این شرکت ۶۰ میلیون دلار را به دلیل اعتماد به سرویس Jump از دست داده است. داوود خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر، در صحبت‌های اخیر خود گفت: " در زمانی که برخی سرویس‌های ما به دلیل شیوع ویروس کرونا با ضرر بسیاری مواجه شدند، ما سعی کردیم طی اقدامی سریع سرمایه‌گذاری‌مان را بر روی سرویس‌های سودآورمان افزایش دهیم تا شرایطمان را بهبود ببخشیم".

شرکت اوبر در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳ میلیارد دلار ضرر کرد

وی همچنین افزود "با افزایش تقاضا در سفارش غذاها، ما شاهد رشد فعالیت سرویس غذا رسان هستیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد". گفتنی است که روز چهارشنبه این شرکت اظهار داشت که ناچار به اخراج بیش از ۳۷۰۰ کارمند خود شده است. این افراد که حدود ۱۴ درصد از کارکنان فعال اوبر را تشکیل می‌دهند، به دلیل عدم تمایل کاربران به ایجاد ارتباط در زمان شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

رقیب اصلی این شرکت، لیفت، نیز ماه گذشته ۱۷ درصد از کارکنان فعال خود که حدوداً ۱۰۰۰ نفر بودند را اخراج کرد. سرویس غذا رسانی Uber Eats توانسته تا بر خلاف مابقی برنامه‌های شرکت اوبر رشدی قابل‌ توجه را به خود ببیند. سرویس مذکور در پی شیوع ویروس کرونا درآمدی با رشد پنجاه و سه درصد را به خود دیده است.


بیشتر بخوانید: بازی Assassin's Creed Valhalla از نسخه‌های پیشین کوتاه‌تر است + تریلر جدید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار