وحید سرلک معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت نوسازی، تجهیز و تعمیر پل های عابر پیاده شهر تهران گفت: تجهیز، تعمیر و نگهداری پلهای عابر پیاده مکانیزه بر عهده معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و در مقابل نگهداری پلهای عابر پیاده غیر مکانیزه بر عهده شهرداری مناطق است.
معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که اگر شهروندان در معبری نیاز به احداث پل عابر پیاده را احساس کنند از چه طریقی می توانند نیاز خود را اعلام کنند، تصریح کرد: شهروندان میتوانند نیاز معابر محلی خود به پلهای عابر پیاده را به شهرداری مناطق اعلام کنند تا درخواست آن ها در کمیته حمل و نقل مورد بررسی قرار گیرد.
سرلک در پاسخ به این سوال که هزینه احداث هر پل عابر پیاده چه رقمی است؟ بیان کرد: اگر منطقهای بخواهد پل عابر پیاده غیر مکانیزه ساده احداث کند، رقم تمام شده طرح عددی در حدود یک تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر بخواهند کمی به زیبایی آن توجه و مدلهایی مانند کابلی و یا قوسی احداث کنند هزینه تمام شده آن رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان است.
بیشتر یخوانید: اجرای طرح هوشمند پارک حاشیهای در پایتخت از خرداد ماه
او ادامه داد: هزینه احداث هر پل عابر پیاده مکانیزه در پایتخت رقمی در حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت راه اندازی پارک هوشمند حاشیه ای در پایتخت گفت: در حال ابلاغ اجرای طرح هستیم و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است هر ۳ ماه ۱۰ هزار فضای پارک هوشمند حاشیهای ایجاد شود.
سرلک تأکید کرد: پیش تر طرح پارک هوشمند حاشیهای با ایجاد ۱۱ هزار فضای پارک در منطقه ۲ تهران اجرا شده بود.
انتهای پیام/