مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: بیش از ۲۰ هزار دام سبک و سنگین در این شهرستان، با هدف تعیین آمار دام‌های بومی منطقه، پلاک‌کوبی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: اجرای طرح پلاک کوبی بیش از ۲۰ هزار دام طی سال گذشته با هدف ایجاد هویت، جلوگیری از سرقت دام و مشخص شدن آمار دامی هر منطقه، اجرا شد.

او افزود: اجرای طرح پلاک کوبی در سراسر شهرستان دامغان اجرا می‌شود و تلاش می‌شود آمار پلاک کوبی دام منطقه به ۱۰۰ درصد برسد.

طباطبائیان اظهار داشت: یکهزار و ۱۰۰ واحد دامداری با ظرفیت ۴۰۰ هزار دام سبک و سنگین در شهرستان فعال است که از این تعداد ۲۵۰ واحد دامداری دام سنگین و ۸۵۰ واحد پرورش دام سبک وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان به ظرفیت دامداری‌های دامغان اشاره کرد و ادامه داد: در دامداری‌های این شهرستان ۳۸۰ هزار دام سبک و ۱۲ هزار راس گاو و گوساله شیری و پرواری پرورش می‌یابد.

طباطبائیان با اشاره به وجود مرکز اصلاح نژاد دام در دامغان افزود: در حال حاضر، ۲ هزار رأس دام سبک در این مرکز در جنوب دامغان پرورش می‌یابد که افزایش دوقلوزایی و پرورش آن در فضای بیشتر، از مهم‌ترین عوامل ایجاد و راه‌اندازی این مرکز بوده است.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم به شیر، گوشت قرمز، و دیگر تولیدات دامی، سیاست کلی جهاد کشاورزی نیز حمایت‌های تسهیلاتی از واحد‌های دام‌پروری باهدف افزایش محصولات و تامین نیاز بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت دام سبک، سنگین و شتر در شهرستان تولید شد که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت در شهرستان مصرف شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.