رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت : در آستانه هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان خیران نیک اندیش با کمک ۲۶ میلیون تومانی بیش از ۱۳۲ کیلوگرم گوشت گرم و ۱۰۲ بسته مواد غذایی به نیازمندان کرمانشاهی اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید مهدی حجازی، رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت : در آستانه ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان خیران نیک اندیش بیش از ۲۶ میلیون تومان به نیازمندان کرمانشاهی اهدا کردند.

او با بیان اینکه با این میزان کمک‌ها بیش از ۱۳۲ کیلوگرم گوشت گرم و ۱۰۲ بسته مواد غذایی برای نیازمندان کرمانشاهی خریداری شده، گفت : بسته‌های گوشت اهدایی پس از خریداری دام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذبح اسلامی بسته بندی شده و در میان خانوار‌های مددجو توزیع شده است.

او با بیان اینکه تمامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران در اسرع وقت در میان نیازمندان از پیش شناسایی شده توزیع می‌شود، ادامه داد: خیران نیکوکار می‌توانند در هفته پیش رو برای اهدای کمک‌های نقدی به نیازمندان کد‌های #۱*۸۸۷۷* و ۰۹۶۸۸۷ از طریق تلفن‌های همراه شماره گیری کنند.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه افزود: همچنین واریز کمک‌های نقدی به شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی نیز از دیگر راه‌های مشارکت خیران نیک اندیش در یاری رساندان به نیازمندان است.

ایجاد سامانه خیر و احسان با عنوان سامانه " سخا" در کمیته امداد استان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه خیر و احسان با عنوان سامانه " سخا" در کمیته امداد استان همزمان با سراسر کشور ایجاد شده است، گفت: در این سامانه کمک‌های مومنانه نیکوکاران ثبت و همچنین به منظور سازماندهی نیاز محرومان شناسنامه نیازمندی برای این خانوار‌ها ایجاد می‌شود.

 محسن رخصی گفت: براساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده بین کمیته امداد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمع بندی اطلاعات نیازمندان و شناسنامه دار نمودن این خانوار‌ها به این نهاد واگذار شده است.

رخصی با بیان اینکه هم اکنون به منظور اجرای این قرارداد همکاری؛ سامانه سخا در کمیته امداد ایجاد شده است، افزود: این سامانه بزرگترین سامانه خیر و احسان در کشور خواهد بود.

او ادامه داد: در سامانه سخا علاوه بر مشخص نمودن نیازمندان واقعی همزمان ارتباط موثری با خیران و موسسات خیریه به ویژه مراکز نیکوکاری برقرار و محلی برای ثبت کمک‌های مومنانه نیکوکاران و همچنین ساماندهی نیاز محرومان می‌شود.

محسن رخصی گفت: در سامانه سخا تمامی حمایت‌های مالی موسسات خیریه و نهاد‌های حمایتی به نام این موسسات و نهاد‌ها بارگذاری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: دسترسی آسان خیران و نهاد‌های حمایتی به نوع و میزان نیاز خانوار‌های محروم و همچنین تعیین میزان و محل صرف کمک‌های مردمی از دیگر مزایای ایجاد سامانه سخا به شمار می‌رود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.