به منظور پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان هرسین برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گفت : با توجه به بارندگی‌های خوب سالجاری و سال گذشته در شهرستان هرسین و رشد قابل توجه گیاهان امکان آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی دور از تصور نیست و در این راستا کشاورزان، دامداران و روستائیان نقش قابل توجهی در پیشگیری از آتش سوزی دارند.

او بر نقش مهم دهیاران در جهت حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت : از وظایف مهم دهیاران حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست می‌باشد و در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین میبایست ضمن توجیه کامل دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی هشدار‌ها و راهنمایی‌های لازم را به آنان ارائه دهند و در صورت لزوم ضمن رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی با مردم نشست‌هایی برگزار نمایند و بیش از پیش همکاری تنگاتنگی با روستائیان به منظور اطلاع رسانی به موقع آتش سوزی‌ها و حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین افزود: آتش سوزی‌هایی که در سنوات گذشته در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان رخ داده است اغلب در نتیجه آتش زدن پس‌چر‌ها بوده است.

او افزود: اطلاع رسانی هرچه بیشتر به کشاورزی به منظور جلوگیری از آتش زدن پس چر‌ها در فصل جمع آوری محصولات، نصب بنر‌های هشدار دهنده در تفرجگاه‌ها و اماکن تاریخی، هشدار به دامداران و اجرای قاطع قوانین با متخلفان و معرفی آنان به‌مراجع قضایی از دیگر موضوعات مورد بحث و مصوبات این جلسه بود.

 تیمور بلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین ضمن ارائه گزارشی از آتش سوزی‌های سال گذشته در مورد وظایف دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی درخصوص پیشگیری از حریق‌های صورت گرفته در اراضی ملی توضیحات مبسوطی ارائه داد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.