مشاور استاندار:

کودکان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان وارد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌شوند

محمد قاسمی گفت: مراکز مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان با جذب کودکان بازمانده از تحصیل می‌توانند ضمن کمک به آموزش آنان، افراد توانمندی وارد جامعه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد قاسمی  مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور بازماندگان از تحصیل  در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعداد زیادی بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که متاسفانه آمار دقیقی از آنان نداریم.

او  گفت: دولت نیز به تنهایی نمی‌تواند از عهده شناسایی و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل برآید.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور بازماندگان از تحصیل با اشاره به اینکه این کودکان باید به مدرسه بازگردند، افزود: تجربه نشان می‌دهد که این افراد نمی‌توانند همانند دیگر دانش آموزان به کلاس درس برگردند از این رو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانیم آن‌ها را دوباره وارد جامعه آموزشی کنیم.

او  بیان کرد: هدف از شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل، توسعه و تحقق آموزش و انسداد ورودی بی سوادی در جامعه است.

قاسمی ادامه داد: بازماندگی از تحصیل یک آسیب اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند پیامد‌های بسیاری برای جامعه داشته باشد.

خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: مهارت گامی موثر برای اشتغال بازماندگان از تحصیل است که در این راستا تمامی مراکز مهارتی در سراسر استان آماده پذیرش اینگونه افراد هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار