مدیرعامل یک شرکت از تحول رنگ‌های پودری با استفاده از فناوری‌نانو خبر داد، تحولی که مورد استقبال بازار واقع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل یک شرکت از تحول رنگ‌های پودری با استفاده از فناوری‌نانو خبر داد، تحولی که مورد استقبال بازار واقع شده، به طوری که رشد فروش رنگ‌های این شرکت در سال گذشته مثبت ارزیابی شده است.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «رنگ‌های پودری نسبت به رنگ‌های مایع از مزیت‌های بیشتری برخوردار هستند، با این حال این رنگ‌های پودری نیز مشکلاتی نظیر مقاومت به خوردگی پایین یا تغییر رنگ در برابر پرتوفرابنفش دارند. از این رو سراغ استفاده از فناوری‌نانو رفتیم تا از این فناوری برای بهبود عملکرد رنگ‌های پودری استفاده کنیم.»


بیشتر بخوانید:  رفع نیاز‌های فناورانه جامعه با پایان‌نامه‌های دانشجویی


کاربرد رنگ های پودری در صنایع مختلف

او افزود: «برای این کار از نانوذرات سیلیس استفاده کردیم که این کار موجب افزایش مقاومت به خوردگی، دوام بیشتر در برابر تغییر رنگ حاصل از تابش پرتو فرابنفش و ایجاد خواص آنتی‌باکتریال شد. همچنین رنگ‌های پودری حاوی نانوذرات سیلیس در برابر حریق کُندتر می‌سوزند. این ویژگی‌ها موجب شده تا از رنگ‌های پودری حاوی نانوذرات سیلیس در صنایع مختلفی نظیر لوله‌سازی، نفت و گاز و درب‌های ضدسرقت استفاده شود.»

به گفته مدیر عامل این شرکت رنگ‌های پوردی حاوی نانوذرات سیلیس در تست‌های خوردگی نتایج بسیار جالب توجهی از خود نشان دادند به طوری که مقاومت در محلول نمکی (سالت‌اسپری) از ۵۰۰ ساعت به ۱۴۸۰ ساعت افزایش یافته است. در صورت استفاده از رنگ‌های معمولی تغییر رنگ در برابر UV حدود دو سال زمان می‌برد، اما در این نوع رنگ‌های نانو تا ده سال مقاومت در برابر تغییر رنگ مشاهده شده است.

تولید رنگ های نانویی با استفاده از  نانوذرات سیلیس

مدیرعامل این شرکت از فروش این نوع رنگ‌ها به صنایع مختلف نظیر شرکت لوله و تجهیزات سدید و صنایع آلومرول خبر داد و افزود: «این نوع رنگ‌های پودری نانو توانسته نیاز بازار داخل را در برخی صنایع به گونه‌ای رفع کند که نیاز به واردات بعضی رنگ‌ها از خارج نباشد. همچنین فعالیت‌هایی نیز در مسیر صادرات این رنگ‌ها انجام شده است. سال گذشته ۱۰ تُن از رنگ‌های نانو را به افغانستان صادر کردیم. تلاش داریم تا بازار صادراتی این رنگ‌ها را نیز توسعه دهیم. شرکت در نمایشگاه‌ها یکی از راهبرد‌های شرکت فام گستر ماهان برای توسعه بازار خارج است. هر چند شیوع ویروس کرونا موجب شده تا فعالیت‌های بازاریابی برون‌مرزی و فعالیت‌های نمایشگاهی فعلا متوقف شود، اما امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم در مسیر صادرات گام‌های موثرتری برداریم.»

مدیر عامل این شرکت فرمولاسیون این نوع رنگ نانو را ماحصل فعالیت بخش تحقیق و توسعه شرکت عنوان کرد که با بومی کردن فناوری ساخت این نوع رنگ تحولی در صنعت رنگ پودری در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی عابدینی
۱۶:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام محصولات برند دکترنانو خیلی عالی هستند تو گوگل بزنید دکترنانو ببینید
آخرین اخبار