مسئولان فوتبال ایران قصد دارند از دستورالعمل‌های بهداشتی بوندسلیگای آلمان الگوبرداری کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ‌های معتبر فوتبال جهان لغو و به زمان دیگری موکول شوند.

پس از تعطیلی مسابقات مسئولان فوتبال آلمان دستورالعمل‌هایی را برای تمرینات گروهی تیم‌ها و برگزاری رقابت‌ها تدوین و تصویب کردند.

موفقیت آلمانی‌ها در شروع مجدد تمرینات گروهی بازیکنان و آماده سازی باشگاه‌ها برای شروع ادامه مسابقات بوندسلیگا باعث شد مسئولان فوتبال ایران هم از این دستورالعمل‌ها الگوبرداری کنند.

اولین اقدامی‌که آلمانی‌ها برای شروع دوباره مسابقات فوتبال خود در نظر گرفته‌اند، بازی بدون حضور تماشاگران است.

یکی از مواردی که مسئولان برگزاری مسابقات در آلمان باید آن را در نظر بگیرند، ضدعفونی کامل فضای ورزشگاه‌ها است.

یکی دیگر از قوانین آلمانی‌ها برای شروع مسابقات، تست کرونا از تمام بازیکنان و اعضای تیم‌های حاضر در بوندسلیگا به صورت هفتگی است.

تا زمان پایان کرونا قبل از هر مسابقه، خبری از عکس تیمی بازیکنان نخواهد بود، یعنی هرگز ١١ بازیکن یک تیم کنار هم قرار نمی‌گیرند.

یکی از اتفاقات متداول در بین فوتبالیست‌ها پرتاب آب دهان به داخل زمین چمن است. بار‌ها این مسئله که بازیکنان آب دهان خود را به داخل چمن پرتاب کنند، دیده شده است، اما حالا در بوندسلیگا هر بازیکنی این کار را انجام دهد از داور کارت زرد می‌گیرد.

حالا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایران نیز قصد دارند در صورتی که مجوز شروع تمرینات و مسابقات را از ستاد مبارزه با کرونا بگیرند، از دستورالعمل بهداشتی آلمانی‌ها الگوبرداری و آیین‌نامه داخلی را براساس آن تدوین کنند. مسئله‌ای که با رعایت دقیق آن می‌توان امیدوار بود مشکل خاصی برای اهالی فوتبال پیش نیاید و بازی‌ها نیز روند طبیعی‌اش را پی بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار